ezach Startet 18.Mars.2017 Del på Facebook Startet 18.Mars.2017 Jeg skal fikse sprekker i metallflater bakerst på roret. Sparkler med stålsparkel og armerer med stålnetting. 29 fots motorbåt. Bør dette forsegles med epoxy primer e.l. før stoffing? Sitér dette innlegget Link to post
alfaalfa Svart 18.Mars.2017 Del på Facebook Svart 18.Mars.2017 De produktene jeg kjenner som passer med besskrivelsen Stålsparkel er ikk egnet til bruk under vannlinjen og "må" forsegles med epoxy primer som er egnet til formålet å brukes under vannlinjen i tilstrekkelig mange lag/tykkelse. Om man ønsker at reparasjonen skal tåle å være under vann. Men det er heldigvis fort gjort ;-) Hadde man brukt epoxy sparkel som er beregnet til bruk under vann sparer man denne ekstrajobben. Lett å si i etterkant, beklager. Sitér dette innlegget Link to post
ezach Svart 18.Mars.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Mars.2017 Takk for svar. :) Har ikke sparklet, enda. Vil epoxysparkel binde seg til stål (eller kanskje det er aluminium)? Og hva kan jeg armere med? Sitér dette innlegget Link to post
Sjøvind Svart 18.Mars.2017 Del på Facebook Svart 18.Mars.2017 Jeg ville i hvert fall ikke armert med stålnetting dersom roret er av aluminium. Du risikerer at roret tæres ved vanninntrenging. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 19.Mars.2017 Del på Facebook Svart 19.Mars.2017 Hvis roret ditt er i metall bør du jo sveise det. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
ezach Svart 19.Mars.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mars.2017 Trolig det smarteste. Prøver jo helst metoder man behersker, men det er kanskje ikke bestandig de rette... :/ Sitér dette innlegget Link to post
alfaalfa Svart 19.Mars.2017 Del på Facebook Svart 19.Mars.2017 HEMPEL'S EPOXY FILLER 35253International WaterTITE Plastic Padding, Epoxysparkel -alle er egnet for bruk under vannlinjen. De kan bygge ulikt tykt lag uten å sige. Og alle vil binde til metall. Men om det er sprekk tvers igjennom metallet i roret ville jeg anbefale å sveise. Sitér dette innlegget Link to post
ezach Svart 19.Mars.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mars.2017 Befaring med stålkyndig kompis mandag. ;) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.