Jump to content

Erfaring med Simrad 9GO SXE


Carwell

Recommended Posts

Ok, da fikk jeg kart i orden. Enig med go7 brukeren,kan ikke si dette lagger sånn. Fult detaljert funker helt fint. 

Mulig hvis en kart et minnekort med lav lesehastighet at det da kan påvirke visning. 
Nå har jeg ikke noe preferanser, men synes dette virker helt topp. Og minnekort fra Biltema :pray:

Redigert av TB22 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Flott med positive tilbakemeldinger, mulig både Go-software og C-map N+ kartdata er oppdatert siden de tidlige kommentarene om at denne løsningen var ubrukelig treig. Low-speed/klasse <2-3 minnekort er jo også en mulighet, men er vel ikke mange sd-Micro som er det.

Er skjermen lettlest og skarp forresten? Stusset litt på oppløsning, som var 480x800 såvidt jeg erindrer.

Link to post
Share on other sites

Men regner med der er valg for generisk 600w og 1kW 50/200 og 83/200kHz svingere.

Brukte dette alternativet på en tidligere Lowrance sammen med en gammel Furuno 50/200 svinger med noenlunde bra resultat.

Har ofte sett der ikke er direkte valg for Airmar modellnummer, da de er forskjellige om svingeren er messing, plast, innebygd tilt, hekkmontert osv. selv om svingerelementet ellers er likt.

" Setting for nyere chirpsvingere kommer gjerne med en software oppdatering.

Redigert av Kaffelars (see edit history)
Link to post
Share on other sites

GO 7 og 9 XSE har samme prosessor som NSS Evo2, så den er ikke treg. Jeg har bare brukt Navionics sammen med NSS Evo2 og GO7 XSE så jeg vet ikke hvordan C-Map fungerer. C-Map og Navico (Simrad sitt morselskap) har nå samme eiere så vi kan nok anta at C-Map vil fungere svært bra etterhvert i Simrad. 

 

GO XSE støtter Airmar CHIRP svingere. Som alle andre Simrad og Lowrance må Airmar CHIRP svingere autodetekteres via XID interfacet, det er ikke mulig å manuellt velge disse svingerene. 

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Jeg har netop bestilt en Go9 XSE i UK til erstatning for den gamle Garmin 4010, der sidder i nybåden. Er spændt på hvordan den virker sammenlignet med den NNS12 jeg havde i Nord Westen.

 

Angående kortopdatering og placering af hukommelseskort: Er det ikke sådan, at man bare køber kort og opdateringer via wifi-forbindelsen? Jeg satser i øvrigt på Navionics, da jeg har det allerede på ipaden og gerne vil overføre ruter, waypoints mm mellem enhederne.

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...