Roger og Olina Startet 26.Mars.2017 Del på Facebook Startet 26.Mars.2017 Det skal to halvdeler som ligger inni bakerste lagerbukken til veiven. Dette for å hindre oljelekkasje... Jeg holder på med dette på min Ford Sabre 212. og det står det i manualen at en skal i tillegg bruke to forskjellige gasket sealer. Den ene er Casco MLF/15. Den finnes tydligvis ikke lenger, det gjør forresten ikke den andre heller.Så hva i svarte nissen kan jeg bruke mon tro? Har ikke lyst til å sjanse med så mye jobb dette er... Hadde vært kjedelig om jeg brukte noe som reagerer på disse pakkningene. Leste litt på denn: http://www.yesterdaystractors.com/cgi-bin/viewit.cgi?bd=ford&th=362843 og der er det en kar som mener at en kun skal bruke olje, men det står tydlig i boka at en skal bruke denne Casco guffa... Noen her med erfaring? Mvh Roger Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 26.Mars.2017 Del på Facebook Svart 26.Mars.2017 Kd Trading kan vel kanskje svare på dette. Har erfaring med at Tess har god kunnskap på dette området. Sitér dette innlegget Link to post
Sven Arne Svart 26.Mars.2017 Del på Facebook Svart 26.Mars.2017 Er det to halve ringer som skal limes sammen siden du nevner casco lim? Her er mange produkter/lim som tåler både bensin og olje. Regner med det er tetninga til veivakselen du snakker om?Ingen simmerring eller labyrinttetning? Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 26.Mars.2017 Del på Facebook Svart 26.Mars.2017 For ordens skyld så mener du vel dette Fit a new crankshaft rear oil seal after extracting the old seal. Coat the seal groove in the bearing cap with aircraft type sealer - High Speed Hermetite or equivalent immediately before fitting seal. Using replacer tool No. C.6134 trim ends of the seal so that they protrude 0.25 to 0.38 mm above the joint face of the cap, support the seal with the replacer tool while trimming the ends, ensuring that there are no frayed threads after trimming. Apply Sealer CASCO MLF/15 or equivalent to mating surface of rear main bearing cap from outer edge of "rope" seal diagonally outwards to the undercut groove (see Fig_ 17). Apply non-setting Sealer HERMETITE AUTOGEL No. 2 or equivalent across the abutment ends of the "rope" seal and outwards along the rear edge of the bearing face and replace the cap. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 26.Mars.2017 Del på Facebook Svart 26.Mars.2017 Tror jeg ville gått for Loctite pakningslim, den lilla sticken i denne brosjyren: http://docs-europe.electrocomponents.com/webdocs/0737/0900766b807378e0.pdf Det har skjedd mye på tetningsfronten siden manualen til din motor gikk i trykken. Det er mye mer å velge mellom av produkter nå, og det har blitt mer vanlig å bare lime sammen maskindeler uten pakninger. Loctite har et enormt utvalg av forskjellige produkter med ulike egenskaper, men hvis det nitril i tetningen din tror jeg den over skal funke. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Roger og Olina Svart 27.Mars.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mars.2017 For ordens skyld så mener du vel dette Fit a new crankshaft rear oil seal after extracting the old seal. Coat the seal groove in the bearing cap with aircraft type sealer - High Speed Hermetite or equivalent immediately before fitting seal. Using replacer tool No. C.6134 trim ends of the seal so that they protrude 0.25 to 0.38 mm above the joint face of the cap, support the seal with the replacer tool while trimming the ends, ensuring that there are no frayed threads after trimming. Apply Sealer CASCO MLF/15 or equivalent to mating surface of rear main bearing cap from outer edge of "rope" seal diagonally outwards to the undercut groove (see Fig_ 17). Apply non-setting Sealer HERMETITE AUTOGEL No. 2 or equivalent across the abutment ends of the "rope" seal and outwards along the rear edge of the bearing face and replace the cap. Akkurat Admiral.. På de skalerte feltene, så skal det brukes to forskjellige "flytende" pakninger, som ikke finnes lenger. Ja, det er mye på markede i dag. Men som sagt, så hadde det vært kjedelig å bruke noe som reagerer på disse to halvmåne pakningene slik at jeg får lekkasje igjen... Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 27.Mars.2017 Del på Facebook Svart 27.Mars.2017 Fikk akkurat denne inn døren fra Lancing Marine: Hi, Along most of the joint, a non-setting compound like Hylomar or Hermatite, and the little bit at the end next to the rubber (or woven) seal, a little spot of silicone sealant. For product information, please click the following links:- Prices: https://www.lancingmarine.com/pricebook2017.pdf Data: https://www.lancingmarine.com/databook_V.pdf Packing, freight and VAT extra as applicable. Regards, Mike Bellamy, Lancing Marine, Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 27.Mars.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mars.2017 Takker for gode tips folkens. roger jo løste koden. Permatex Supra Blue ble fasiten Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.