MikkelRev Startet 3.April.2017 Del på Facebook Startet 3.April.2017 Skal lappe noen hull i skroget mitt. Gelcoat og alt er slitt helt vekk og det er hull. Støper igjen med glassfiber, men er det gelcoat eller topcoat en har oppå etterpå? Må det primes før coat? Takk for svar :) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 3.April.2017 Del på Facebook Svart 3.April.2017 størrelse på hull , og er det over eller under vannlinja? Topcoat på til slutt, ingen primer.. Evt kan du bruke gelcoat sparkel som også fåes flere farger. Med pussing/polering så kan det bli temmelig bra Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
MikkelRev Svart 3.April.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.April.2017 Det er litt varierende. Ikke sett veldig nøye på det annet enn at et hull er 4cm bredt og 6-7 langt. Alt er under vannlinja. Jeg må støpe hullene da det er hull inni glassfiber så det kommer inn vann. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 3.April.2017 Del på Facebook Svart 3.April.2017 da er det nok best å støpe med polyester og glassfiber. Ellers er glassfibersparkel fin å bruke på mindre skader , samt epoxysparkel Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
MikkelRev Svart 3.April.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.April.2017 Hvor stort kan jeg fikse med sparkel? Skal få tatt en "diagnose" imorra ellerno. Er på en scooter. Den synker mange cm i løpet av en time så Sitér dette innlegget Link to post
Kyrholmen Svart 3.April.2017 Del på Facebook Svart 3.April.2017 Skaden er alt for stor til å ta med sparkel. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 3.April.2017 Del på Facebook Svart 3.April.2017 Hvis skaden kun er kosmetisk er sparkling ok. Dersom skaden har strukturell betydning (bærende deler) eller hull tvers gjennom laminatet ville jeg støpt med glassfiber i tillegg. Her har du en link til en meget detaljert og forståelig beskrivelse: http://guider.fiberfix.se/ Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
MikkelRev Svart 9.April.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.April.2017 Sitér dette innlegget Link to post
Vrod Svart 9.April.2017 Del på Facebook Svart 9.April.2017 Gelcoat er navnet når det legges under glassfiber og polyester, toppcoat er navnet når det legges på ferdig bearbeidet laminat så det er gelcoat som er blandet med ca 2% fett (parafin). Håper det ga noe forklaring på det du lurte på. Sitér dette innlegget Nå kommer sommeren? Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.