oyster Startet 4.April.2017 Del på Facebook Startet 4.April.2017 Jeg kommer til å ha behov for en del epoxy i fremover. Tidligere har jeg brukt West System til forskjellige småting, og det funker fint, men jeg ser at kompositthuset har noe som heter Ampreg. Prisen er hos begge leverandørene avhengig av kvanta, og kommer vel stort sett omtrent på det samme. Noen som har erfaring med Ampreg? Finnes det andre leverandører, som leverer rimeligere? Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 4.April.2017 Del på Facebook Svart 4.April.2017 (redigert) Vi er en del selvbyggere her på BP som har god erfaring med Svas Kjemi på Lillestrøm(eller deromkring). Gikk over fra West til Svas mens jeg bygget min båt, og er veldig fornøyd både med produkt, pris og servicenivå for oss "småhandlere". Svas leverer egentlig til industrien, men lar oss båtbyggere handle litt småkvanta. Epoxyen Svas forhandler er produsert av tyske Ebalta. Kjøpte også matte og fyllstoff hos Svas, og fyllstoff koster vel ca 1/10 av hva West skal ha for samme greiene. Redigert 4.April.2017 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Framtia Svart 4.April.2017 Del på Facebook Svart 4.April.2017 jepp, Svas kjemi er stedet: https://www.1881.no/kjemikalier-og-kjemiske-varer-en-gros/kjemikalier-og-kjemiske-varer-en-gros-akershus/kjemikalier-og-kjemiske-varer-en-gros-fetsund/svas-kjemi-as_100357074S1/?query=svas+kjemi Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
oyster Svart 4.April.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.April.2017 Duverden, for et brukandes forum. Takk for tipset. Og så skjøter jeg på med neste spørsmål: Jeg regner med det er slik på Svas som andre steder jeg har sett, at kilosprisen sterkt avhenger av kvantum. Har epoxy og herder lang holdbarhet, så jeg kan kjøpe inn i stort uten å risikere at det "surner"? Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 4.April.2017 Del på Facebook Svart 4.April.2017 I samtale med Svas den gang jeg kjøpte var det snakk om at harpiksen kanskje kunne klumpe seg etter noe tid, og da kunne man bare varme den opp til 40-50 grader eller noe sånt, så ville den bli fin igjen. Ikke ta temperaturen her for god fisk, du må sjekke med Svas hvis det skulle bli aktuelt. Jeg kjøpte en ca 10kg pakke, og hadde den i flere år uten noen problemer. Nå sto den konstant i ca 20 grader, så kan bare svare for hvordan det fungerte for meg. Du kommer til å bli gledelig overrasket over prisen hvis du bare har handlet fra West. Skal sies at jeg også har brukt noe Aeropoxy fra Trebåten. Den var grei nok den, og lå vel prismessig mellom West og Svas. Ingen aning om produktet fortsatt selges. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Komodo Svart 4.April.2017 Del på Facebook Svart 4.April.2017 (redigert) Tror nok den holder leeenge, men en telefon til Svas-gubben vil nok bekrefte det. Jeg har et spann stående. Mener holdbarheten enten står på spannet eller i databladet. Obs, Honduras kom visst inn i mellom--- Redigert 4.April.2017 av Komodo (see edit history) Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
oyster Svart 4.April.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.April.2017 Ja, med det høres ut som en brukandes butikk det der. Spørs om det ikke blir en forespørsel til Svasmannen etter hvert når man kan nærme seg herdetemperatur i fjøset uten å fyre opp dieseltørka. (Den drikker 17 liter i tima, så den bør helst forbli avslått.) Takk for tipset folkens. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 4.April.2017 Del på Facebook Svart 4.April.2017 Når jeg bare trenger små kvanta har jeg brukt denn fra BT: http://www.biltema.no/no/Bat/Kjemikalier/Polyester-og-Epoksy/Lamineringsepoksy-2000020523/ Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.