Styrmann Johnsen Startet 8.April.2017 Link til dette innlegget Startet 8.April.2017 Hei jeg har kjøpt en Sjømann 22 med en Volvo Penta Marna MB 10a motor. Når den blir varm så går den ujevnt og nesten slik at den vil stoppe på lavt turtall. Hvis jeg fri stiller giret og gir gass så kommer turtallet seg opp og blir jevnt igjen. Er det "skit" i forgasseren som gjør dette? (første turen etter vinter opplag) Sitér dette innlegget Link to post
Styrmann Johnsen Svart 11.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.April.2017 Eller kan det ha noe med at tomgange kan være justert ned av tidligere eier? Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 11.April.2017 Link til dette innlegget Svart 11.April.2017 Det kan vel ha noe med begge deler å gjøre. Du kan rense flottørkammeret og dysene uten å ta av forgasseren. Disse hadde også ofte litt problemer med vann, både i bensintank og forgasser. Tanken hadde ofte tappekran for å tappe av vann. En justering er sikkert heller ikke å forakte, så begynn med en lett rens og justering, å se om det blir bedre. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 12.April.2017 Link til dette innlegget Svart 12.April.2017 Kan være du har dårlig kompresjon (også), enten pga slitte stempelfjærer eller dårlig ventiltettning. Gir ofte samme feil. Lån/kjøp en kompresjonsmåler (koster lite på Biltema). Sjekk at kompresjonen er lik (mindre enn 10% forskjell) på begge sylindre og innenfor fabrikantens spesifikasjon. Hvis en eller begge har dårlig komp, sprut inn litt olje i sylinderen og ta ny test. Ble kompresjonen merkbart høyere/normal, har du slitte stempelfjærer og/eller sylinder. Hvis det ikke ga noen forandring er det som regel ventilene dine som bør slipes. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.