Marida Startet 12.April.2017 Link til dette innlegget Startet 12.April.2017 Hei som nevn ønsker jeg å høre hva andres erfaringer med denne motoren er. Begynner deletilgangen å bli dårlig, eller er dette fortsatt kurante motorer? Sitér dette innlegget Link to post
Hølje Svart 12.April.2017 Link til dette innlegget Svart 12.April.2017 Hei, det er absolutt kurante motorer, det er min mening har gjort mange søk etter deler bare for å sjekke hva som finnes der ute bade utland og inland. så det bekymrer ikkje meg Helge Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 12.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.April.2017 (redigert) Hvor gamle er de du har? Redigert 12.April.2017 av Marida (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 12.April.2017 Link til dette innlegget Svart 12.April.2017 Dette er knallgode motorer. Deletilgangen er ikke noe problem. Har sjøl lillebror til disse(Tamd 61) motorer ifra 91. Har fått alt jeg har bestilt. (ikke det at det er så alverdens mye ) Volvo leverer jo det meste over natta. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Marida Svart 12.April.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.April.2017 Takk da her jeg fått svar. Ingen kjente problemer med disse Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 13.April.2017 Link til dette innlegget Svart 13.April.2017 Motorene er bra. Intercooler og varmeveksler (to av hver på hver motor) er stående montert under en langt deksel på høyre side av motorene. Her er det rør ut/inn av disse med O-ring tetting. Sjekk at det ikke lekker der (tæring). Snakker da om saltvannskretsen. Har vel hendt at noen av disse motorene har blitt varme. Det skyldes nok primært at kjølerene gror igjen og trenger en innvendig rens. Eksosmanifolden er kjølt av den indre kretsen og sjeldent noe problem med. Det er også bare kilereim til dynamo på disse. Både impellerpumpe og pumpe til internkretsen går på registeret. Kan da i utgangspunktet kjøre videre dersom reima ryker ( ikke helt sikker på hvordan dette funker på EDC) Du ser oljefilteret, impellerpuma , dynamo (montert med reimhjul innover) og skimter sirkulasjonspumpa lengs bort, foran her. Min erfaring er at (gjelder i allefall tamd 61) man bruker motorene . Ikke være redd for å kjøre bånn pudding innimellom. Da sparer man turboer for soting. Pass også på at motorene oppnår fult turtall. Egentlig bedre om motorene går lett. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.