Summertime84 Startet 14.April.2017 Del på Facebook Startet 14.April.2017 Hei. Har fått meg en grei førstegangsbåt/prosjekt og lurer på et par ting. Trifoil 14 foter. Var mer eller mindre et skall når jeg fikk den. Har pusset den ned og skal til og reparere noen mindre hull, skader og sprekker nå til uka. Lest mye på nett og det blir spennende og se om jeg får ,rodd denne i land, hehe :P Jeg har tenkt og bygge benk foran og bak i denne båten. Den er ikke helt åpen denne båten, den har dekk. Mange vil si det er tungvint med benk foran men det blir nå bare litt sjarmerende spør du meg. Også har jeg mer kontroll på sønnen min på 5 år som skal være med ut i sommer. Men, det jeg lurer på, lar det seg gjøre og feste foreksempel 2x4 (matrialer) biter på 50 cm i sideveggene limt med tec 7 for så og legge matter og polyester rundt? Tenkte di små 2x4 bitene på hver side vil bli fester for vidre bygging av benken. Lurer også på om båten kan ta skade av og sette båten i mer eller mindre spenn når denne benken er ferdig festet i veggene. Vil helst ikke at benken ikke kommer flyvende ut gjennom langsia pga litt røff sjø. Mvh Sitér dette innlegget Link to post
Sjømann Siri Svart 14.April.2017 Del på Facebook Svart 14.April.2017 Så vidt jeg vet så er det slik det gjøres og jeg har tenkt til å bruke samme metode i min båt. Jeg tenkte å grunne 2"4" med skikkelig olje først så de ikke trekker til seg vann. Får håpe noen proffe kommer med skikkelig svar så verken du eller jeg gjør feil. Sitér dette innlegget Link to post
Summertime84 Svart 14.April.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.April.2017 Godt og lese at jeg ikke er den eneste som tenker på den måten hehe. Vi får vente og se om vi får noe svar på det :) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 15.April.2017 Del på Facebook Svart 15.April.2017 Summertime84 skrev for 10 timer siden: Men, det jeg lurer på, lar det seg gjøre og feste foreksempel 2x4 (matrialer) biter på 50 cm i sideveggene limt med tec 7 for så og legge matter og polyester rundt? Tenkte di små 2x4 bitene på hver side vil bli fester for vidre bygging av benken. Sjømann Siri skrev for 6 timer siden: Så vidt jeg vet så er det slik det gjøres og jeg har tenkt til å bruke samme metode iFår håpe noen proffe kommer med skikkelig svar så verken du eller jeg gjør feil. min båt. Jeg tenkte å grunne 2"4" med skikkelig olje først så de ikke trekker til seg vann. Det er fullt mulig å støpe fast treklosser som feste, men å sette dem inn med olje ville jeg slått fra meg. Jeg ville heller støpt dem så solid fast at det ikke kan trenge inn vann. Det svake punktet blir selvsagt der man skrur fast benkene. Det kan man løse ved å bore litt store hull og fylle med epoxy. Ellers er det jo ikke så skummelt med noen små treklosser, det er verre med hele akterspeil osv. som kontinuerlig står og trekker vann. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.