Jump to content

Nye instrumenter, tenning og varsellamper til Volvo Penta MD 11

Polar22HT

Recommended Posts

Pusser for tiden opp en Polar 22 HT med VP MD 11, hvor jeg har bestemt meg for nytt instrumentpanel grunnet nåværende har falmet og irret.

Nytt VP panel er vanskelig å få tak og priser brukt er skyhøye, så tenkt derfor å bygge et nytt selv.

1. Hva kan anbefales av instrumenter og hvem modell? (Rimeligst mulig og ikke låst på str.)

2. Tempmåler i dag har kun fargemerking og ikke grader, hva må jeg velge av grader? (Båten ligger i ferskvann)

3. Lampe for varsel høyt oljetrykk (rød) og ladelampe (gul), noen spesiel type og hvor kan man få kjøpt det?

4. Det blir montert nytt bryterpanel. Tenker da å koble instrumentbelysning med lanterner, noen innvendinger?

På forhånd takk for svar

IMG_0503.PNG

Jeg har akkurat hatt en omgang med instrumentpanelet på min. Gadd ikke å bytte noen instrumenter, for de funker greit. Men VP er vel ganske standard så Biltema sine skal vel funke greit uten at jeg har forsøkt?

Nye varsellys fant jeg på Torhov bil; de var litt større i Ø men ikke mer enn at det gikk greit med litt filing.

Jeg kommer også til å koble instrumentbelysning med lanterner. Om jeg i det hele tatt gidder å koble det til. Er ikke så ofte jeg har brukt for dem om natten.

EiSvIn skrev for 5 timer siden:

Jeg kommer også til å koble instrumentbelysning med lanterner. Om jeg i det hele tatt gidder å koble det til. Er ikke så ofte jeg har brukt for dem om natten.

Som i at du ikke bruker båten når det er mørkt/skumring ute eller at du ikke har lanterner på når det er mørkt? 

Forøvrig burde det vel gå greit og få kjøpt instrumenter på nett for en grei pengeog koble opp selv? 

Ville hatt egen bryter på lanterner med egen sikring. 

Redigert av boble65 (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...