Jump to content

Motor som passer på festene etter Sabb Status/Vetus? (Sollux 24)

Stargate1977

Recommended Posts

Har en slik selv i min Sollux. Dvs, jeg har arvtakeren til denne motoren, fra en 98mod transit. Brukte Mariniseringsdeler og motorfester osv fra ford-sabben.

Motoren er vel egentlig for bred for å få ned i solluxen, iallefall ble min det. Måtte støpe litt nedi der for å få plass.

I ettertid ville jeg nok montert en litt kraftigere motor enn 76 hesteren som jeg har nå. 

Så, om du ikke har lyst å marinisere en FSD motor fra Ford Transit med delene fra Ford-Sabben, hadde jeg nok droppet den motoren.

For mye jobb for en dårlig motor, med for lite effekt.

tror nok at du skal få til å døtte den nedi ja
men mistenker at det blir noe trangt mot styrbord sia.
å ganske sikker på at du må ha nye fester\ anordninger i kjølen for å få motoren på plass
selv hadde vi mercedes diesel i solluxen(lukka båt) jeg vokste opp med, å for å si d slik så måtte vi inn på dass'n for å skru på di siste skruene på varmeveksleren ! så så trangt var det der :P

Stargate: Jeg har slått sammen de to trådene om hva som passer i båten din.

Sannsynligheten er liten for at festene skal passe, som Even er inne på er det også et spørsmål om det er plass i motorrommet.

Disse VP-motorene har normalt gir med nedvinklet aksling, noe Vetus'en neppe har.

Med så mye økning i effekt vil du sannsynligvis også måtte bytte hylse og aksling. Propellen må helt sikkert byttes.

Du skriver TMD30, men motoren på bildet er MD30. (uten turbo)

I det hele tatt, dette er ikke noe jeg ville anbefalt å gå igang med uten at det er absolutt påkrevd.

Spesielt å bytte med en motor som sannsynligvis er like gammel som den du har og ikke uten videre noe bedre.

Har du konstatert at Vetus'en er vrak?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...