Stargate1977 Startet 18.April.2017 Del på Facebook Startet 18.April.2017 Lurte på om denne sabb/ford motoren passer i en sollux 24. Er det noe spesielt jeg må gjøre. Sitter en inendor motor i den nå som skal byttes ut. Sitér dette innlegget Link to post
EvenLeonhardsen Svart 18.April.2017 Del på Facebook Svart 18.April.2017 bør vel ikke være noe problem å jekke den nedi en sollux :) bør jo sjekke opp litt ang giret du har fra før om d kan brukes på denne motoren da skal du øke farta ? eller gå med samme fart som før, mye effekt forskjell er det på motoren du har i kontra denne Sitér dette innlegget Link to post
Stargate1977 Svart 18.April.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.April.2017 Ok.takk for info. Skal sjekke litt Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 18.April.2017 Del på Facebook Svart 18.April.2017 Ville ha prøvd å finne noe annet, 2401E er både ukurant og ikke spesielt bra. Har hatt en slik selv... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
larsern87 Svart 18.April.2017 Del på Facebook Svart 18.April.2017 Har en slik selv i min Sollux. Dvs, jeg har arvtakeren til denne motoren, fra en 98mod transit. Brukte Mariniseringsdeler og motorfester osv fra ford-sabben. Motoren er vel egentlig for bred for å få ned i solluxen, iallefall ble min det. Måtte støpe litt nedi der for å få plass. I ettertid ville jeg nok montert en litt kraftigere motor enn 76 hesteren som jeg har nå. Så, om du ikke har lyst å marinisere en FSD motor fra Ford Transit med delene fra Ford-Sabben, hadde jeg nok droppet den motoren. For mye jobb for en dårlig motor, med for lite effekt. Sitér dette innlegget Link to post
Stargate1977 Svart 19.April.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.April.2017 Det er en Vetus motor i den nå som skal byttes ut til vp TMD 30 Passer motoren rett i motorfestene som er der? Sitér dette innlegget Link to post
EvenLeonhardsen Svart 19.April.2017 Del på Facebook Svart 19.April.2017 tror nok at du skal få til å døtte den nedi ja men mistenker at det blir noe trangt mot styrbord sia. å ganske sikker på at du må ha nye fester\ anordninger i kjølen for å få motoren på plass selv hadde vi mercedes diesel i solluxen(lukka båt) jeg vokste opp med, å for å si d slik så måtte vi inn på dass'n for å skru på di siste skruene på varmeveksleren ! så så trangt var det der :P Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 19.April.2017 Del på Facebook Svart 19.April.2017 Stargate: Jeg har slått sammen de to trådene om hva som passer i båten din. Sannsynligheten er liten for at festene skal passe, som Even er inne på er det også et spørsmål om det er plass i motorrommet. Disse VP-motorene har normalt gir med nedvinklet aksling, noe Vetus'en neppe har. Med så mye økning i effekt vil du sannsynligvis også måtte bytte hylse og aksling. Propellen må helt sikkert byttes. Du skriver TMD30, men motoren på bildet er MD30. (uten turbo) I det hele tatt, dette er ikke noe jeg ville anbefalt å gå igang med uten at det er absolutt påkrevd. Spesielt å bytte med en motor som sannsynligvis er like gammel som den du har og ikke uten videre noe bedre. Har du konstatert at Vetus'en er vrak? Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 19.April.2017 Del på Facebook Svart 19.April.2017 (redigert) Stargate1977 skrev for 3 timer siden: Den øverste motoren ser da ut som en gammel Volvo. ? md 30 er gammel ja.. sjekk for lekkasjer i kjølesystem. Redigert 19.April.2017 av boble65 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Stargate1977 Svart 20.April.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.April.2017 Hvem motor kan evt passe rett inn på festene? Sitér dette innlegget Link to post
EvenLeonhardsen Svart 20.April.2017 Del på Facebook Svart 20.April.2017 identisk motor som du har passer rett på ;) du må nok måle deg frem til det,å evnt lage nye fester Sitér dette innlegget Link to post
Stargate1977 Svart 20.April.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.April.2017 Ok. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.