KongKing Startet 20.April.2017 Del på Facebook Startet 20.April.2017 (redigert) Hei Har kjøpt båt og fikk med et problem på kjøpet. Turtelleren smeller i bånn umiddelbart etter start. Der står den en stund. Noenganger går den til lavere, men feil turtall, og responderer på gassvariasjoner. Etter en stund med kjøring kan den plutselig funke helt fint, gjerne etter en tur i plan på 3200 omd. Noenganger funker den fint uten å ha vært i plan. Neste gang jeg starter igjen er den helt kokkos igjen... Her er video av oppstart: Noen som har vært ute for dette før? Kan det være dynamo? Er vel en W -utg der turtelleren får signalet sitt fra. Eller er det turtelleinstrumentet? Dynamo er denne: Og hvorfor blinker temp og ladelampe? Det slutter etter litt kjøring og alt virker ok med motor. Det er en TWC-laderegulator som jeg har renset konlingskontaktene på og åpnet. Var tegn til litt irr på kretskortet som jeg renset. Det hjalp ikke.... kk Redigert 20.April.2017 av KongKing (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
blueline Svart 20.April.2017 Del på Facebook Svart 20.April.2017 Har du sjekket hurtigkoblingen på kabelstokken mellom motor og instrumentpanel. Har opplevd hikke på to Volvomotorer pga. dårlig skrudd sammen kontakt. Hurtigkoblingen sitter ved motor. Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 20.April.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.April.2017 (redigert) Takk for svar! Skal sjekke i morgen! Det er koblingen i den "svarte boksen" på topp av motor, ikke sant? Tror det er dårlig kontakt ett eller annet sted, i og med at det tidvis fungerer helt fint. kk Redigert 20.April.2017 av KongKing (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 21.April.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.April.2017 (redigert) Det går fremover ? Hadde av/på hurtigkoblingen på kabelstokken på motor i dag, men den var av/på også i går da jeg var på et verksted. Gikk over koblingspunkter på dynamo med WD40 Contact cleaner og dæven døtte så virker tilsynelatende turteller igjen ?? Får håpe det er permanent og ikke bare et blaff. MEN det blinker fortsatt i lampene for temp og batteri ? Noen som har ide hva det kan være? Det stoppet etter litt kjøring i går... ny video med ett problem løst ?: Er det noe sted det står om feilkilde blinkende lamper? Eller er det såpass generelt som at: noe er galt... er det en ide å måle spenning på batteri for å se om den lader bra? Hva skal ant V være under lading fra dynamo? Måler på instrumentpanel viser ca 13,5 og ligger stabilt. Burde ikke denne rørt på seg ved for lav spenning? kk Redigert 21.April.2017 av KongKing (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
softice Svart 21.April.2017 Del på Facebook Svart 21.April.2017 Har du tjekket alle stel forbindelser? Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 21.April.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.April.2017 softice skrev for 3 timer siden: Har du tjekket alle stel forbindelser? Skjønner ikke helt hva du mener med stel forbindelser? mvh KK Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 21.April.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.April.2017 Jaja... Hvor lenge var Adam i paradis? Ca 4 timer... tilbake i båten og testet og feilen er der fremdeles ? Får ta en real rens av dynamotilkoblinger tenker jeg. kk Sitér dette innlegget Link to post
beauty of aqua Svart 21.April.2017 Del på Facebook Svart 21.April.2017 det med at ladelampe og temperaturlampe blinker ved kald motor,kan godt tenkes at skal være slik.Jeg har det slik på mine tamd 72 motorer.Dette står også omtalt i brukermanualen som fulgte med båten.ideen er at mtorene skal ha minst mulig belastning når de er kalde.mine begynner og lade når de er blitt varme,samt at turtall er over 1500 rpm.klare ikke og få igang lading kun med motorer i fri.må ut og kjøre.Så blinkingen i temp og ladelampe er for og fortelle deg at du ikke har lading pga lav kjølevannstemperatur Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
KongKing Svart 22.April.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.April.2017 (redigert) Hei. tenkte også at det at temp-lampe blinker er et "varsel" om at motor ikke skal belastes pga for lav temp. Men batteri-lampa skjønner jeg ikke. Dynamoen lader vel fra start (etter rusing over 1500-2000 omd)? Lading er jo ikke avhengig av temp på kjølevann...? mvh KK Redigert 22.April.2017 av KongKing (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.