odis123 Startet 20.April.2017 Del på Facebook Startet 20.April.2017 Oppdaget dette filteret(bilde), ikke vært byttet på maaaange år..sitter før grov filter/vannutskiller Kan jeg bare fjerne det? Har bare hatt 3200 omdr på max(skulle vært 3600). Kan det ha sammenheng med dette filteret? Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 20.April.2017 Del på Facebook Svart 20.April.2017 Jeg ville fjernet det, du har grovfilter og sikker finfilter på dieselpumpen som gjør jobben. Om du vil få opp turtallet kan jeg ikke gi noe sikkert svar på. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 20.April.2017 Del på Facebook Svart 20.April.2017 Mange monterer slike filter til dieselvarmeren. Eg ville fjerna det frå motor ja Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Mix Svart 21.April.2017 Del på Facebook Svart 21.April.2017 Det filteret kan umulig stå i forbindelse med motor. Til det har det for liten gjennomstrømning. Det er nok filteret til varmeapparatet du har oppdaget. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 21.April.2017 Del på Facebook Svart 21.April.2017 tror jeg også....har ett sånt filter til Ebern....... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Worry II Svart 21.April.2017 Del på Facebook Svart 21.April.2017 Jeg hadde også et slikt overflødig filter på min gamle TAMD30, sikkert samme motor i Nidelven din ? Få det vekk ! Sitér dette innlegget Link to post
Haba Svart 21.April.2017 Del på Facebook Svart 21.April.2017 Er nok et filter for dieselvarmeren. La det stå eller skift. Sitér dette innlegget Link to post
pam Svart 21.April.2017 Del på Facebook Svart 21.April.2017 Det ser meget lille ud, og for lille til at være monteret på dieseltilførslen til motoren, tipper det er til dieselvarmeren eller hvis du har Wallas komfur. Sitér dette innlegget Hilsen Peter Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook Link to post
odis123 Svart 21.April.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.April.2017 Takker for svar, tenkte umiddelbart at slangen gikk videre til grovfilteret, skal sjekke dette litt nærmere. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 21.April.2017 Del på Facebook Svart 21.April.2017 Sjekk også andre enden av hvor slangen går. Det kan være man har tatt tilførsel til varmeren fra grovfilteret istedet for eget stigerør i tanken. At filteret er brukt i forbindelse med tilførsel til fremdriftsmotor nekter jeg å tro. Det har det for liten gjennomstrømningskapasitet til. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.