Terjei Startet 28.April.2017 Del på Facebook Startet 28.April.2017 Det har tidligere vært publisert norsk service manual til mercruiser 1,7 td her inne, men finner dem ikke må. Noen som har den og kan legge ut? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 28.April.2017 Del på Facebook Svart 28.April.2017 Kan ikke hjelpe deg med det, men en ting jeg kom på ang manualen til den motoren. Kommer jo ann på hvilken årsmodell du har, men vi hadde en uttern med 1,7 mercriser fra 2006. Der var det oppgitt feil antall liter motorolje. Tror jeg skilte en liter... Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 28.April.2017 Del på Facebook Svart 28.April.2017 Mercruiser servicemanual på norsk finnes nok ikke, bør være fornøyd om du finner på engelsk. Har laget en automatisk google-oversettelse av servicemanualen og postet den i samme tråd i arkivet. Sitér dette innlegget Link to post
BjornK Svart 28.April.2017 Del på Facebook Svart 28.April.2017 Har samme erfaring som Eureka. Pumpet til krampa tok meg (vel - elpumpa sluttet å pumpe), men det manglet fremdeles ca 1 liter iflg manualen. Fylte opp samme antall liter som jeg hadde pumpet ut, og det var korrekt iflg peilepinnen. Skiftet oljefilter i samme slengen, så det var ikke årsaken til mankoen ihvertfall. Alt var OK senere, så jeg antar at det var feil i manualen. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 28.April.2017 Del på Facebook Svart 28.April.2017 -fikk den gang bekreftet fra forhandler, Bakken Motor, at det var feil. Innbiller meg at det sto 5,7 liter, men skulle være 4,7? Uansett, feil var det og båten ble solgt for 5-6 år siden. Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 29.April.2017 Del på Facebook Svart 29.April.2017 Du kan lete her: http://download.brunswick-marine.com/download/preparesearch;jsessionid=l478b6hzkide Den finnes på norsk, men som andre påpeker inneholder den norske jeg har sett feil i spesifikasjoner. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Ingar Svart 29.April.2017 Del på Facebook Svart 29.April.2017 Det er "Operation and Maintenance Manual", bruk og vedlikehold. Altså beregnet på eieren, ikke verkstedet. Med noen få unntak (motorer solgt av mindre importører som SABB og div engelske motorer), finnes det ikke servicemanualer på norsk. Men man kan altså google-oversette pdf-manualer slik jeg har gjort med den nevnt over her. Sitér dette innlegget Link to post
steyr t Svart 29.April.2017 Del på Facebook Svart 29.April.2017 Det står ikke feil i manualen,men det er slik at oljesugeslangen går inn i bunnpanna sammen med dren-slangen fra veivhus separatoren. dette fører til at det er vanskelig å suge ut all oljen av motoren. Man må midlertidig blende av slangen som går opp til veivhus -ånde -separatoren,og vipps du kan suge motoren helt tom.:) Sitér dette innlegget Link to post
Terjei Svart 30.April.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.April.2017 Jens_P skrev On 29.4.2017 at 6.50: Du kan lete her: http://download.brunswick-marine.com/download/preparesearch;jsessionid=l478b6hzkide Den finnes på norsk, men som andre påpeker inneholder den norske jeg har sett feil i spesifikasjoner. Tusen takk, Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 30.April.2017 Del på Facebook Svart 30.April.2017 Ingar skrev for 22 timer siden: Det er "Operation and Maintenance Manual", bruk og vedlikehold. Altså beregnet på eieren, ikke verkstedet. Beklager, som Ingar sier er det kun "Brukerhåndbok" som finnes på norsk. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.