Jump to content

Norsk service manual mercruiser 1.7TD?

Terjei

Recommended Posts

Har samme erfaring som Eureka. Pumpet til krampa tok meg (vel - elpumpa sluttet å pumpe), men det manglet fremdeles ca 1 liter iflg manualen. Fylte opp samme antall liter som jeg hadde pumpet ut, og det var korrekt iflg peilepinnen. Skiftet oljefilter i samme slengen, så det var ikke årsaken til mankoen ihvertfall. Alt var OK senere, så jeg antar at det var feil i manualen.

Det er "Operation and Maintenance Manual", bruk og vedlikehold. Altså beregnet på eieren, ikke verkstedet.

Med noen få unntak (motorer solgt av mindre importører som SABB og div engelske motorer), finnes det ikke servicemanualer på norsk.

Men man kan altså google-oversette pdf-manualer slik jeg har gjort med den nevnt over her.

Det står ikke feil i manualen,men det er slik at oljesugeslangen går inn i bunnpanna sammen med dren-slangen fra veivhus separatoren. dette fører til at det er vanskelig å suge ut all oljen av motoren. Man må midlertidig blende av slangen som går opp til veivhus -ånde -separatoren,og vipps du kan suge motoren helt tom.:)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...