Pols1 Startet 4.Mai.2017 Link til dette innlegget Startet 4.Mai.2017 Hei! Har fått feilkoden mid 128 sid 27 fmi 0 Noen som vet hva denne koden betyr? Link to post
MaSa Svart 4.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2017 Hadde samme melding på min en gang. Da var det at motor trakk luft i diesel tilførselen ! Sjekk stigrøret og frem til filterhuset om det er tett eller lekkasjer. kommer mld når du har høy belastning på motor og går den da i nødmodus ? Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
adeneo Svart 4.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2017 MID 128 betyr motor, SID 27 betyr turboen, og FMI 0 betyr at en verdi er høyere enn normalt. Link to post
Pols1 Svart 4.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2017 Det som skjedde var at den gikk i nødmodus når jeg skulle øke turtallet. Fikk opp minsket moment (mid128 sid27 fmi0) Fikk også opp at det var vann i br.stoff (vannutskiller) Men denne gikk bort når jeg tappet ned filteret. Skal gå over å bytte vannutskiller og oljefilter. Blir jo selvfølgelig å gå over slangene også. Skal oppdatere når jeg finner ut hva som var feil. takk for hjelpen Link to post
Pols1 Svart 11.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mai.2017 Hei! Skulle bare si at det wastegate ventil som satt fast. Denne ble smurt opp med wd 40 og når er båten god som ny. Feilmeldingen forsvant etter en liten tur med båten der man testet den. (at det ikke gikk i nødmodus) Link to post
Big blue Svart 7.April Link til dette innlegget Svart 7.April Gammel post , men ville bare gi et svar her for andre i ettertid. Har hatt samme feil på en 2008 modell D3-190. For denne type kode så kan det være flere ting, men de er vakuumklokke på turbo som er stør eller fast, turbotrykk ( trykk, flow og temp) måler på intercooler (defekt), VLT ventilen som er under intercooler, hull på vakuumslager til VLT og vakuumpumpe. Du kan og ha "vinger"som er støre i turbo - det sjekker du bare ved å ta av vakuumklokke, da skal spjeld kunne bevege seg relativt lett. Alt dette kan forårsake feil 128 - 27 - 0 eller 1. Link to post
Tranen2 Svart 7.April Link til dette innlegget Svart 7.April Denne er også informativ: Volvo Penta D3 turbo - Information om VNT systemet. - Airtune Marin och Industriturbo https://www.airtune.se/sidor/volvo-penta-d3-turbo-information-om-vnt-systemet Coronet 24 Midi, Saga 27 AC, Draco 25 TC, Coronet 27 Seafarer II, Blesser 505, Wauquiez Gladiator 33, Antares 580, Grandezza 26 CA, Starfisher 30 Cruiser Fly. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn