tore77 Startet 4.Mai.2017 Del på Facebook Startet 4.Mai.2017 Hei. Klarte å kjøre båten på et skjær... Kjølen er litt oppskrapt ned til glassfiberen og ca en halv cm videre over ca 20cm under kjølen. Er det noen som vet om kjølen i en snekke er massiv eller om den er hul og bare noen mm tykk?? Hvis den er massiv tenkte jeg at det kanskje gikk ann å bare legge i epoksy sparkel eller lignende? Noen som vet? :) Sitér dette innlegget Link to post
tore77 Svart 4.Mai.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Mai.2017 Er en snekkemodell fra Helle båtbyggeri i egersund kalt Helle Maxi Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 4.Mai.2017 Del på Facebook Svart 4.Mai.2017 Det er nok bare noen millimeter tykkelse i selve glassfiberlaminatet. Laminattykkelsen variererer gjerne mye forskjellige plasser på skroget. Hvis du har skrapet gjennom mer enn ett lag med glassfiber ville jeg lagt på noen lapper. Gjorde det samme selv på vår båt for noen år siden. Det ble ei skramme på ca en meters lengde og gjennom tre-fire lag glassfiber. Det hører med til historien at selveste Komodo ikke stod bak skipsrattet på det aktuelle tidspunkt Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
hanto1 Svart 5.Mai.2017 Del på Facebook Svart 5.Mai.2017 Vet ikke om jeg har forstått det riktig, men om såret er en halv cm dypt hadde jeg slipt og lagt på et par lag matte. Har hatt Helle fisk utgaven og kjølen er ikke spesielt tykk Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 6.Mai.2017 Del på Facebook Svart 6.Mai.2017 Tykk kjøl eller ikke. Jeg ville lagt på ny matte uansett. Og kke bare et par lag . . . . . Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.