urbancruiser Startet 4.Mai.2017 Link til dette innlegget Startet 4.Mai.2017 Hei, da min tankmåler viser halv tank hele tiden lurer jeg på om det er en kabel som har hoppet av. Kan noen se utifra bildet at noe ikke stemmer? Takker for svar? Link to post
Åge Grevlingen Svart 5.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2017 urbancruiser skrev for 8 timer siden: Hei, da min tankmåler viser halv tank hele tiden lurer jeg på om det er en kabel som har hoppet av. Kan noen se utifra bildet at noe ikke stemmer? Takker for svar? Klarer ikke å se det av bildet. Ikke jeg ihvertfall. Om en ledning hadde hoppet av, hadde nok måleren vist enten full eller tom tank hele tiden. Det kan hende måleren har satt seg fast. Demonter giveren, sjekk at bevegelsen går lett, mål at du har jamn økning av ohmsk motstand når du beveger måleren fra tom til full, eller se på instrumentet at viseren beveger seg fra tom til full i overensstemmelse med giverens bevegelser. Selve instrumentet kan også være feilaktig. Sjekk at du har 12v og at alle koblinger har god kontakt. Last ned koblingskjema for instrumentet og sjekk at det er koblet riktig. Link to post
Jens_P Svart 5.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2017 Du har en løs ledning til høyre i bildet og en tom kabesko til venstre. Er nærliggende å tro at det er en sammenheng her. Her er det prøve og feile som gjelder, på eget ansvar. Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
urbancruiser Svart 6.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2017 Takk for svar. Da blir det sjekk av giver samt frem med voltmeteret;) Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn