Jump to content

Hentetur "ny båt" fra Mågerø marina til Bunnefjorden

TerjeFjern

Recommended Posts

Kjøpte ny båt i fjor, dagen før den ble satt på land på Mågerø marina.  Noe uvant å gå fra Rinker 23,5 foter med drev til Princess Riviera 36.  Pulsen var noe over hvilepuls når jeg etter 10 minutters kjøring skulle legge til på Vrengen marina for å fylle opp tankene. Var heldigvis alene der når jeg la til. Gikk bra merkelig nok.

Båten fungerte bra med unntak av el problemer som gjorde at instrumenter på babord motor brått sluttet å fungere. Slet også med å stoppe motorene men antar dette er kontaktproblemer.

klar til avgangIMG_1488.JPG.489cbea9e3fa5d6c4ec541c8ff9cc5a2.JPG

IMG_1489.JPG.5eed11d4289f7047e100777ac54463a0.JPGCo pilot lader opp.

IMG_1657.JPG.dbebcba10f9abc17264b9da04d5e49c1.JPG

På vei hjem

IMG_1658.JPG

IMG_1666.JPG

IMG_1669.JPG

Gjennom Mossekanalen

IMG_1672.JPG

IMG_1677.JPG

Fortøyd i hjemmehavnen

IMG_1682.JPG

Redigert av TerjeFjern (see edit history)

Grattis med damen sjøsatt.:thumbsup: Flott båt med god plass. Vi har nå begynt femte sesongen i vår Riviera, og er meget fornøyde. 

Stopp problemet kan ligge i tenningsbryteren, releet eller stoppsolenoiden. Dårlig kontakt er som du nevner også en mulighet.

Bak instrument panelet er det flere kontaktet til instrumentene. Nede på motorene sitter samlekontakte fremme i nærheten av dynamoene. 

Mistenker kontaktproblemer da jeg registrerte at styrbord instrumenter hikket litt i en bølge fra en lastebåt.  Monterte ny Vhf og så mye rare koblinger så starter feilsøkingen under rattet først.  Styrbord motor stoppet etter å lirke med nøklen så skal sjekke der. På babord måtte jeg ned i motorrommet for å betjene stop solenoiden manuelt.   Vet at alt virket når den ble tatt opp for vinteren så skal gå over koblinger osv. 

Takk for tips.??

• 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...