TerjeFjern Startet 6.Mai.2017 Link til dette innlegget Startet 6.Mai.2017 (redigert) Kjøpte ny båt i fjor, dagen før den ble satt på land på Mågerø marina. Noe uvant å gå fra Rinker 23,5 foter med drev til Princess Riviera 36. Pulsen var noe over hvilepuls når jeg etter 10 minutters kjøring skulle legge til på Vrengen marina for å fylle opp tankene. Var heldigvis alene der når jeg la til. Gikk bra merkelig nok. Båten fungerte bra med unntak av el problemer som gjorde at instrumenter på babord motor brått sluttet å fungere. Slet også med å stoppe motorene men antar dette er kontaktproblemer. klar til avgang Co pilot lader opp. På vei hjem Gjennom Mossekanalen Fortøyd i hjemmehavnen Redigert 6.Mai.2017 av TerjeFjern (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 6.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2017 Grattis med damen sjøsatt. Flott båt med god plass. Vi har nå begynt femte sesongen i vår Riviera, og er meget fornøyde. Stopp problemet kan ligge i tenningsbryteren, releet eller stoppsolenoiden. Dårlig kontakt er som du nevner også en mulighet. Bak instrument panelet er det flere kontaktet til instrumentene. Nede på motorene sitter samlekontakte fremme i nærheten av dynamoene. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
TerjeFjern Svart 6.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2017 Mistenker kontaktproblemer da jeg registrerte at styrbord instrumenter hikket litt i en bølge fra en lastebåt. Monterte ny Vhf og så mye rare koblinger så starter feilsøkingen under rattet først. Styrbord motor stoppet etter å lirke med nøklen så skal sjekke der. På babord måtte jeg ned i motorrommet for å betjene stop solenoiden manuelt. Vet at alt virket når den ble tatt opp for vinteren så skal gå over koblinger osv. Takk for tips.?? Sitér dette innlegget Link to post
TerjeFjern Svart 22.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2017 Feilen med motoren ble funnet. En automatsikring som hadde løst ut på babord motor. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.