Billa Startet 7.Mai.2017 Link til dette innlegget Startet 7.Mai.2017 Deilig reiseprogram med en V39. Beskrivelsen av Stadt er saftig. http://www.mby.com/videos/cruising/video-princess-v39-to-norway-part-1?pid=83982 Kos dere. Sitér dette innlegget Sushi Link to post
Eureka Svart 7.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2017 Takk for linken! Kjenner jeg blir litt stolt over kysten vår. ? Når klippet fra Stad kom, så må jeg innrømme at jeg kjente det i magen. Når store båter blir små. (Nå skal jeg ikke dra dette over i en diskusjon om Stad, men det er en utmerked skildring av hvordan det kan være, ofte) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 7.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2017 Nydelig norgesreklame og fantastisk å se hvilken rekkevidde slike båter har. En kan jo feriere utrolig langt og få flotte opplevelser på kort tid. Hadde jeg hatt råd til å bruke en sånn båt... da hadde en fått opplevd mye! -- Noen som har et anslag på hva en Oslo- Lofoten tur-retur i grei marsjhastighet vil koste i drivstoff? For med den farten så er vel det innen enkel rekkevidde på en sommerferie med ok vær? Blir det for dyrt å ta ut potensiale i sånne båter, eller er det innafor på vanlige lønninger? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 7.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2017 (redigert) Tom Rør gikk jo Lofoten Oslo i fjor. Bare å gange med 2 på forbruk. Men han gikk ikke planingsfart hele tiden.. lurer på om han brukte 3-4000 liter.. Redigert 7.Mai.2017 av Eureka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
000 Svart 7.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2017 (redigert) båt til 4 mill er nå uansett langt utenfor rekkevidde til vanlige lønninger å eige likevel så spørsmålet blir heller 1000 nautiske ca hver vei og 3 l/nm.. Redigert 7.Mai.2017 av Knurrbart (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 7.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2017 Knurrbart skrev 3 minutes ago: båt til 4 mill er nå uansett langt utenfor rekkevidde til vanlige lønninger å eige likevel så spørsmålet blir heller Tenkte ikke konkret på den båten men båttypen, som mange har :-). Får jo mye og svær båt med digre motorer for ikke så inn i granskauen med penger på finn, ser jo at mange av de kan gå fort på fredags ettermiddag på vei til Strømstad osv ;-). Myser på video av en rundtur de har i Hebridene i 2013, i en mindre båt. Også et pent område. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 7.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2017 (redigert) Eureka skrev 33 minutes ago: Tom Rør gikk jo Lofoten Oslo i fjor. Bare å gange med 2 på forbruk. Men han gikk ikke planingsfart hele tiden.. lurer på om han brukte 3-4000 liter.. Det var jo ikke så gæærnt. 40-60 000,- En vei, 80-120 000,- tur- retur, men så går en jo ikke til Lofoten hver sommer da. Men turer til Danmark og nedover er jo innafor "sydenturbudsjett" med familien. :-) Om været er fint og en går i 20 knop så går en Indre Oslofjord- Læsø på 8 timer ish. Læsø til Køben på 5-6 timer. Men er det tankkapasitet til å gå feks 8timer i strekk? --- Uansett, veldig kjekt å se hvilken kapasitet slike båter faktisk har for langtur. Har på mange måter tenkt at slike båter er så hinsides dyre i bruk at det å ligge i nærmeste gjestehavn blir det billigste alternativet uansett, og det er det kanskje rent økonomisk. Men sydenferie med familien er jaggu ikke gratis det heller. Med noen titusen i drivstoffbudsjett så kommer en jo faktisk veldig langt når farten er så høy. Med sånn fart og god planlegging så kommer en langt på et godt værvindu. Redigert 7.Mai.2017 av Avmønstret# (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Vrod Svart 7.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2017 Det er greit og ha noe størrelse på drivstofftanken(e) så man får noe rekkevidde, jeg brukte i fjor på ca 820 nm ca 1800 liter diesel og det var fra UK kanaløyene. Sitér dette innlegget Nå kommer sommeren? Link to post
Billa Svart 7.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2017 Må ikke ha 40 ft og to motorer for en slik tur da! Planlegger å gjennomføre en Lofotentur når jeg får tid. 1,7 L/nm på en motor. Litt liten tank. Sitér dette innlegget Sushi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.