Capt.Yorgoz Startet 8.Mai.2017 Del på Facebook Startet 8.Mai.2017 Hei. Har oppdaget en liten eksoslekkasje under eksospotta på columbie 86 seilbåten min. Det drypper litt vann å det er en del sot under. Demonterte stasen å trodde først at det måtte skiftes slange mellom flenser men flensene er kaputt. Noen som har tips til rep. Eller billig erstatning til denne? Dim L250mm B155mm flenser eksosslange 52mm Må den være så stor? Sitér dette innlegget Link to post
Capt.Yorgoz Svart 8.Mai.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Mai.2017 Vilken misjon har eksospotta bortsett fra lyddemping? Kunne jeg klart meg med rakrør? Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 8.Mai.2017 Del på Facebook Svart 8.Mai.2017 (redigert) Den samler opp kjølevann som er i slangen når du stopper motoren så det ikke renner tilbake inn i motoren. Du vil nok også oppdage et det blir en del mer lyd om du fjerner den. Redigert 8.Mai.2017 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Artekno Svart 9.Mai.2017 Del på Facebook Svart 9.Mai.2017 Kjøp ny. Koster ikke all verden. Sitér dette innlegget Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150 Link to post
Janoho Svart 9.Mai.2017 Del på Facebook Svart 9.Mai.2017 har en sånn liggende, men usikker på om det er samme dimensjon. min er vel 30 mm rør. de koster rundt 3000 ny så ingen billig potte, men det er den beste. du bør absolutt ikke fjerne den, mye mer bråk ogkan skje at vann renner tilbake i motor avhengig av montasje Sitér dette innlegget Link to post
Capt.Yorgoz Svart 9.Mai.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Mai.2017 Fant en hos Stokken Motor som kom på 2800,- inkl frakt. Sa den er bestillt. Måtte opp i 50hk varianten for at stussene skulle ha rett dimensjon. Kunne sikkert bygget om til mindre men det blir vel da en flaskehals. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.