Audun V Startet 8.Mai.2017 Del på Facebook Startet 8.Mai.2017 Nokon som har tips på korleis eg kan rense tanken, det er guffe i botnen og 10cm oppover sidene, ser ut som dieseldyr. Problemet er at eg kjem ikkje til pga 3 skott i tanken. har skrudd av lokket som er over eine kammeret. Er det noko middel ein kan la stå på tanken ei stund som vil ta dette, syre etc? takknemlig for tips av dei som veit noko om dette. (ualtuellt å skjære ut 2 mannhol til) Sitér dette innlegget Link to post
Audun V Svart 8.Mai.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Mai.2017 Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 8.Mai.2017 Del på Facebook Svart 8.Mai.2017 Du kommer ikke til med en flaskekost bak skvalpeskottene da? Har sett slike flaskekoster med nesten meteren lange "håndtak". Gjerne du med hjelp av speil og godt lys kan få skrubbet godt nok hvis tilgjengeligheten er god nok. Da jeg tok de store tanksjauen for 3-4 år siden brukte jeg Prickbort (effektiv avfetting) og Zalo, sammen med rykende varmt vann. Skurte med oppvaskkost og flaskekost og fikk tanken gullende ren. Måtte lage til mannhull da tanken manglet dette. Laging av mannhullene var nå ikke den aller største jobben sånn sett, så med mindre du ikke kommer godt til forstår jeg ikke motstanden mot det. Ei skikkelig hullsag på en god drill får gjort jobben rimelig kjapt. Ville vært skeptisk til bruk av syre i tanker av aluminium og stål, men er tanken av plast blir det noe annet. Dieseldyrbæsjen er såpass seig og klebrig at mekanisk hjelp for fjerning er greiest. Sitér dette innlegget Link to post
Audun V Svart 8.Mai.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Mai.2017 Eg vurderer høgtrykkspyling gjennom dei hola som er bora i skottamen veit ikkje om det hjelper særleg Sitér dette innlegget Link to post
HansO Svart 8.Mai.2017 Del på Facebook Svart 8.Mai.2017 Jeg bet i eplet og satt inn inspeksjonsluke over andre kammeret også på min forrige båt. Mye greiere, og så er du sikker på at du får gjort ordentlig rent. Har ennå ikke sjekket om det er nødvendig på nåværende. Sitér dette innlegget Link to post
vikjo Svart 8.Mai.2017 Del på Facebook Svart 8.Mai.2017 Bruk avfetting og spyl med varmt vann. Bøy til et stålrør dersom du ikke kommer til med høytrykksspyler, eller kanskje en sånn festet til et rør eller lignende. http://www.clasohlson.com/no/Kärcher-rør--og-takrennerenser/31-4943?LGWCODE=314943000;83825;6293&gclid=COL77OaN4dMCFRyUsgodJSsBZg Sug dritten ut med en Våtsuger og gjenta til det er rent. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 9.Mai.2017 Del på Facebook Svart 9.Mai.2017 Audun V skrev for 17 timer siden: takknemlig for tips av dei som veit noko om dette. (ualtuellt å skjære ut 2 mannhol til) Jeg skar opp tanken og rengjorde grundig når jeg hadde den ute, men sveiset igjen hullene etterpå. Jeg satte inn et stort mannlokk, men problemet er jo som du sier at man kun kommer til det ene skottet. Jeg boret derfor litt store hull med hullsag i skvalpeskottene slik at jeg kommer til med dobørste. Etter min mening er det kun mekanisk skrubbing med såpe og vann som duger. Det har en tendens til å legge seg avleiringer i bunn av tanken. Under disse er det stor mulighet for at det blir lokal gropkorrosjon (tildekkingskorrosjon) selv om tanken ser strøken ut ellers. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.