Jump to content

Overhaling Johnson 115 m/bilder.


Guest Balder..

Recommended Posts

Guest Balder..

Har holdt på med 2taktere i flere 10år med samme type topper...med kun o-ringer..men har aldrig brukt silicon.

Det burde ideelt sett vært en yttre o-ring i tillegg, istedenfor kun en inn mot cylindrer.

Er vel brukt silicon som en ekstra sikring....bare så alt for mye !!

Skal det gjøres må det påføres veldig tynt lag for så å tørkes av med fingeren igjen, det blir da likevel nok for å sikre 2 stålflater som fysisk skal ha kontakt.

 

Det er en 60gr, 90gr var vel tom 1995.

 

 

Link to post
Share on other sites

holder mest på med 2t snøscootere, der er det 2 o-ringer.  Og tetningsmassen bruker jeg når veivhuset skal settes sammen , i mengder slik du beskriver :thumbsup:

 

60 graders blokka var vel 1,8, senere 2 liter mener jeg å huske..?  - samt at den er vendespylt.   Og dermed mer moment enn crossflow 1632cc blokka såvidt jeg har hørt

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Guest Balder..

Ivar...har nok rett i det:smiley:

Er scooter motorer jeg har drevet mest med...i sin tid som "Dynomite".

 

Ser nå etter en velbrukt båt med overbygg på ca 18" som jeg da vil ta av overbygg på og lage en robust åpen fiskebåt, må jo ha noe å bruke motoren på....får da tidsfordriv/prosjekt av båten også:lol:

Hmmmmm...kan muligens bli en lang tråd:confused:

Link to post
Share on other sites

hmm , selco 18  kan kanskje være aktuelt til det bruket -og mulig å finne til en billig penge ...? 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...
Guest Balder..

Da er det framgang igjen.

Skjebnen ville det anneledes enn jeg planla, jeg skulle jo borre gamlemotorn og overhale den....men det dukket plutselig "ut fra intet" opp en motor som var kjørt på grunn og fått undervannshuset knust, denne motorn hadde 8-10tim bruk etter full motoroverhaling ink .020" boring av sylindre.

Fikk kjøpt hele greia for 5000kr:thumbsup:så nå er nyoverhalt og "innkjørt" motor på plass.

Noen nye pakninger/o-ringer mm så er det bare å skru på all leamikken på blokken og den er klar til oppstart.

Ser att hele jobben ender opp med total arbeidstid på ca 8-9tim uten å ha det travelt.(ink rengjøring/kontroll/justering av forgassere)

Hadde det vært gjort i en operasjon på samme dag kunne det uten problem vært gjort på en vanlig arbeidsdag selv om jeg ikke er vant til å skru på påhengsmotorer.

Har altså veldig godt betalt for å bruke "dødtid" på en sånn jobb:smiley:

Prisoverslaget  jeg fikk på arbeidspenger var på godt over 20000kr.

 

20170612_222539.jpg

20170612_222523.jpg

20170612_222330.jpg

20170612_222413.jpg

20170612_222557.jpg

20170612_222625.jpg

20170612_222635.jpg

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...