Mille II Startet 9.Mai.2017 Del på Facebook Startet 9.Mai.2017 (redigert) Hei båtvenner. Har fått litt mer å gjøre...hadde vært for gæli å ikke gjøre noe. Hvordan angriper jeg denne? Pusse ned dremel og maskin, legge på ny coat og finesmekke? Ser ut til at det bare er ytterlige som har løsnet og flasser mer og mer av........ser ut som ihvertfall ☺ Redigert 9.Mai.2017 av Mille II Ble litt feilstaving fra mobilen. (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Vrod Svart 9.Mai.2017 Del på Facebook Svart 9.Mai.2017 Det er en måte og gjøre det på men jeg vil anbefale og se om det er delamineringer i fiberen under samtidig for gelcoaten løsner normalt ikke helt uten videre. Sitér dette innlegget Nå kommer sommeren? Link to post
SoBo Svart 10.Mai.2017 Del på Facebook Svart 10.Mai.2017 Kan det være lakk og ikke gelcoat, som løsner ifra underlaget? Ser ut som grunning det grå under der. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
LM 605 Svart 10.Mai.2017 Del på Facebook Svart 10.Mai.2017 SoBo skrev 18 minutes ago: Kan det være lakk og ikke gelcoat, som løsner ifra underlaget? Ser ut som grunning det grå under der. Syntes også at dette ligner mer på lakk . Gelcoaten er vel ikke så tynn. Sitér dette innlegget Link to post
Ingper Svart 10.Mai.2017 Del på Facebook Svart 10.Mai.2017 Det var exakt min reflektion också: Båten ser ut att vara omlackad med någon form av färg, och det är den lacken som släpper. Även om en riktig närbild vore bra tror jag knappast gelcoat kan se ut så när/om det spricker. Sitér dette innlegget Ingemar E. NB Forum Link to post
Vrod Svart 10.Mai.2017 Del på Facebook Svart 10.Mai.2017 SoBo skrev for 2 timer siden: Kan det være lakk og ikke gelcoat, som løsner ifra underlaget? Ser ut som grunning det grå under der. Det kan det være, men det kan også være en dårlig utbedret skade som er i ferd med og slippe pga for dårlig grunnarbeid det ser også veldig likt dette ut. Sitér dette innlegget Nå kommer sommeren? Link to post
Mille II Svart 10.Mai.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Mai.2017 Takker for svar. Ja det kan være lakkert, veldig sprø og lett å knekke av. Er ingen tegn eller symptomer på noen skadeutbedring hva jeg kan forstå og se, men igjen er ikke jeg noen proff på område. Da er det vel bare å gjøre grunnarbeidet nøysomt og smøre på coat og pusse på. Hadde med meg et fiffig verktøy fra en malermester og målt fargekode i huet og røven over og under ripa på alle bauger og kanter av båten. RAL 9010 var koden overalt. Sjekket litt rundt på andre båter i samme slengen og det er mange båter som har denne koden ifølge kodemåleren. Fiffig liten sak :-) Er det for øvrig den fargekoden Biltema har på sin hvite coat som noen prater om her inne som er meget bra........? Sitér dette innlegget Link to post
Vrod Svart 10.Mai.2017 Del på Facebook Svart 10.Mai.2017 Jeg tror BT kun har helt vit med kode 9000 de har sparkel på små bokser i div koder men har sluttet med det i liters bokser. Jeg prøvde den de har og fant ut at jeg måtte få tak i noe bedre da den var så vit i forhold til den jeg har på båten at jeg blei nesten snøblind av se på den nye delen. Sitér dette innlegget Nå kommer sommeren? Link to post
jernkjøl Svart 17.Mai.2017 Del på Facebook Svart 17.Mai.2017 Ikke gelcoaten som sprekker opp men lakk. Å legge på gelcoat selv er svært vanskelig, få heller en bra toppcoat blandet med riktig farge. West system kan blande det for deg. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.