Jump to content

Gelcoat sprekker opp......

Mille II

Recommended Posts

SoBo skrev for 2 timer siden:

Kan det være lakk og ikke gelcoat, som løsner ifra underlaget?

Ser ut som grunning det grå under der.

Det kan det være, men det kan også være en dårlig utbedret skade som er i ferd med og slippe pga for dårlig grunnarbeid det ser også veldig likt dette ut.

Nå kommer sommeren?

Takker for svar. Ja det kan være lakkert, veldig sprø og lett å knekke av. Er ingen tegn eller symptomer på noen skadeutbedring hva jeg kan forstå og se, men igjen er ikke jeg noen proff på område.

Da er det vel bare å gjøre grunnarbeidet nøysomt og smøre på coat og pusse på. Hadde med meg et fiffig verktøy fra en malermester og målt fargekode i huet og røven over og under ripa på alle bauger og kanter av båten. RAL 9010 var koden overalt. Sjekket litt rundt på andre båter i samme slengen og det er mange båter som har denne koden ifølge kodemåleren. Fiffig liten sak :-)

Er det for øvrig den fargekoden Biltema har på sin hvite coat som noen prater om her inne som er meget bra........?

Jeg tror BT kun har helt vit med kode 9000 de har sparkel på små bokser i div koder men har sluttet med det i liters bokser. Jeg prøvde den de har og fant ut at jeg måtte få tak i noe bedre da den var så vit i forhold til den jeg har på båten at jeg blei nesten snøblind av se på den nye delen.

Nå kommer sommeren?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...