Jump to content

Sabb Mitsubishi m4.295 70 HK blir kald på tomgang


TroTho2

Recommended Posts

Tar opp denne saken jeg igjen.

Har denne motoren selv og var ute i går på tur, la merke til at jeg klare ikke få motoren varm som før.

er fort gått 1 mnd siden jeg var på tur, så mulig det kan ha med kulden i sjøen og omgivelsene ?

 

Om jeg starte den og lar den gå, og øker turtallet mer når jeg ser 40c merket, så ser det ikke ut til jeg får den varmere enn 40-50c.

Satte den i gir forrover for og få motstand med litt mer turtall, så ut som jeg klarte 60c da.

 

Det samme skjedde på tur i går, jeg måtte dra godt på for og nå 80c, og så ikke ut til jeg fikk den så mye stort mer, slakket av, og falt fort til 50+ c igjen.

 

I dag demonterte termostathuset, tok ut termostaten og testet den i varmt vann noen ganger, så ut som den åpnet og lukket seg greit.

 

Får denne motoren litt kjøling selv om termostaten ikke har åpnet seg ?

Det er første gangen jeg har denne motoren i kulden, og lure på om det er det som gjør det.

Redigert av Nortonis (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...