Jump to content

Suzuki df140 pipelyd

Subsea79

Recommended Posts

Hei. 

Når jeg skrur på tenningen på min Suzuki DF 140, så kommer det en pipelyd/summelyd i 2-3 sekunder. Dette leser jeg i manual er normalt. 

Når jeg så starter motor og slipper nøkkel, så kommer det av og til en kort pipelyd til på 1 sekund eller noe der omkring. 

Denne lyden står det ingenting om i manual. 

Noen som vet have den betyr? Om den betyr noe....

Det er i motbakke det går oppover, men kanskje ikke på sjøen

Oljeskift-lyden er vel mere enn et pip. Den er vel mere som en alarm. Jeg ble hvertfall litt skremt av den, uten grunn;)

piper motoren først det lange pipet før start også et lite i tillegg etter start?

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Den har varsel for oljetrykk, etc, så det er ikke det. 

Jeg tenkte kanskje det var noe varsel om tid for service eller noe, men tror ikke det er det. 

Kanskje det er som du sier. 

Jeg klarer ikke og huske om den lyden har vært der hele tiden, eller om den nettopp har kommet. 

Har ikke merket meg den før nå i det siste.  

Det er i motbakke det går oppover, men kanskje ikke på sjøen

Hei,

Min DF115 piper slik når spenningen på batteriet er for lav. ett lite pip hvert 10 sek. elns. ett forvirrende "Check Engine" lys blinker samtidig i multi instumentet.

Står også oppført i manual. Irriterende at Suzuki ikke inkluderer ett lite display som kunne vist dette bedre da det hørres verre ut en det er.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...