LeviCorsair Svart 14.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2017 En god integrasjon med båtplassen - hvertfall for meg er dette "bibelen" når jeg trenger svar på noe. Det kommer ofte høyt opp på google hvis jeg søker etter noe der. Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/topic/121361-prosjekt-levi-corsair-27-fra-1967/ http://www.leviboats.com/EN/ Link to post
Båt BIM Svart 14.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2017 Hei TorkelMj Ja det gjør det :-) Sitér dette innlegget Link to post
Båt BIM Svart 14.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2017 Hei LeviCorsair Ja veldig enig og derfor startet jeg denne tråden her også :-) Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 14.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2017 Som jeg foreslo i fjor, på PC versjon må en i hvert fall kunne kople til en ekstern GPS så en vet hvor en er. Og en må kunne lese egene kjøpte kart over Sverige og Danmark som en har. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Steini Svart 14.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2017 Mulig du har det alt, men det hadde jallfall vert flott med ein anker funksjon i kartet. Slik at ein får alarm om båten kommer utfor ein gitt radius. Den eg bruker har også ein funksjon som gjer at den sender sms til mobilen min om båten havner utfor radiusen. Dette er vel ein funksjon som er greit å kunne velge bort også inniblandt. Sitér dette innlegget -Steini https://baatplassen.no/i/topic/128201-midgard-på-tur/ Link to post
jotto Svart 14.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2017 Steini skrev 20 minutes ago: Den eg bruker har også ein funksjon som gjer at den sender sms til mobilen min om båten havner utfor radiusen. Dette er vel ein funksjon som er greit å kunne velge bort også inniblandt. Hvilken app bruker du som ankervakt nå? Android eller iOS? Sitér dette innlegget Link to post
Steini Svart 14.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2017 den heiter anchor pro om eg ikkje husker feil. Eg bruker den på Android Sitér dette innlegget -Steini https://baatplassen.no/i/topic/128201-midgard-på-tur/ Link to post
Båt BIM Svart 15.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2017 Hei Torkelmj Ja det gjør det. Sitér dette innlegget Link to post
Båt BIM Svart 15.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2017 Hei Rogerjo Det er ikke helt trivielt å bytte kart mellom ulike leverandører av software, men jeg forstår ønsket sett fra brukerperspektiv. Det er knyttet til avtaler og til om software er laget for å kunne bytte ut kart. Men vi noterer ønsket. Kart over Sverige er i Embark men kart over Danmark har vi ikke foreløpig. Sitér dette innlegget Link to post
Båt BIM Svart 15.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2017 Hei Steini, Vi har ikke ankeralarm nå men det noteres :-) Sitér dette innlegget Link to post
shipahoy Svart 15.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2017 (redigert) I første innlegg står det at: "Kartene oppdateres hver måned med data fra Sjøkartverket", men her mangler det foreksempel en stake. Ser ut som det er Eniro sitt kart som brukes. Er det det samme kartet du får hvis du kjøper kart? Rettelse: Nå ble kartet plutselig bra! Hva skjedde? Det vises fortsatt ingen symbol for oppdrettsanlegget, men hvis en zoomer langt nok inn så står det "11971 - Store Teistholmen Ø Aquaculture Installation". Embark: Kart (raster) fra statens kartverk: Redigert 15.Mai.2017 av shipahoy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 15.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2017 (redigert) Å reklamere med PC uten å kunne ha en ekstern GPS tilkoplet er og blir er planleggningsverktøy. Mine PC`r er 0,26nm ute av kurs. Er https://legend.letsembark.io/#!/lateral-marks kvalitets sikkret? Burde ikke "Betingelser og 3.partt programmer være oversatt. https://letsembark.io/tos.html https://letsembark.io/about.html Redigert 15.Mai.2017 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
tomfro Svart 15.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2017 Sjekk ut å linke deres app mot en router fra celerway,com, denne har en programvare som gjør at den kan motta internett signaler fra et utall kilder. Dette kan være tråløst ekkolodd, radar bla. Samtidig kan internett taes fra f. eks modem. Da skal dere kunne bygge inn radarbilde samt bunndata inn i appen! Sitér dette innlegget Link to post
Joltus Svart 15.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2017 (redigert) Shipahoy: Eg har samme fiske symbolet som utklippet fra statens kartverk hos meg. Hvordan avslutter man appen på Android uten å måtte force den av? Løsning al. Jeg locus med to trykk på tilbake hadde et fint. Nå ligger jo alltid det symbolet for gps aktiv oppe. Helt til eg sveiper appen bort.... Redigert 15.Mai.2017 av Joltus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Olevine Svart 15.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 15.Mai.2017 Jeg har også problemer med å få avsluttet appen på Android. Dessuten har jeg sett to fyr som er oppgitt med feil blinkkarakteristikk på kartet. Ellers støtter jeg de fleste av forslagene som er kommet til hva appen skal inneholde, bl.a tydelig visning av fart og kurs underveis. Tidspunkt for når fremme under navigering er også ønskelig. Sitér dette innlegget Link to post
Båt BIM Svart 17.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2017 Hei Shipahoy Takk for innspill. Inne i appen ser du en liste med hva de ulike kartsymbolene vises og betyr https://legend.letsembark.io/#!/general-features, men jeg noterer sporenstraks ned at vi bør lage et bedre ikon for Akvakultur anlegg enn det vi har idag. Siden Embark er en WEB app, så må du åpne appen to ganger etter at vi har kjørt en oppdatering, før de siste oppdateringene kommer frem i appen. Sitér dette innlegget Link to post
Båt BIM Svart 17.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2017 Hei Roger Jo, Kartsymboler skal være kvalitetssikret men er det noe spesielt du tenker på ? Burde sikkert å oversatt teksten under 3.parts software men det får vi ta siden. Embark er tilgjengelig i 13 land og vi valgte engelsk fordi det går overalt. Du er den første som har kommentert dette :-) Ingen apper på mobile enheter (ikke våre konkurrenter heller) er godkjent for navigasjon. Det er som du sier et planleggingsverktøy. Når det er sagt så er GPS posisjon ganske nøyaktig på de nyeste mobile enhetene (nettbrett og smarttelefoner) når dekning er god og man kjører i 5-10 knop. Sitér dette innlegget Link to post
Båt BIM Svart 17.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2017 Takk Tomfro Sjekker det ut :-) Sitér dette innlegget Link to post
Båt BIM Svart 17.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2017 Hei Joltus Tar med innspill om å endre kartsymbol for Akvaoppdrett :-) Avslutte Embark i Android gjør du bare ved å gå ut av appen, men tenker du på å avslutte sporingen ? Da går du på innstillinger og velger "når appen er i bruk" (gjelder alle apper) Sitér dette innlegget Link to post
Båt BIM Svart 17.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2017 Hei Olevine Jeg har også problemer med å få avsluttet appen på Android. Du lukker appen ved å gå ut av den men om du setter innstillinger på "når den er i bruk" så avslutter den din posisjon når du ikke bruker appen. Dessuten har jeg sett to fyr som er oppgitt med feil blinkkarakteristikk på kartet. Hvor er dette ? Kan du sende meg bilde ? Visning av fart og kurs underveis er i Embark. Om du setter på "spor" så kommer det opp med rødt øverst i appen. Det er en liten pil foran ikonet som viser din posisjon som også viser retning, men den er litt liten, så den må vi få større. Tidspunkt for ETA kan du få om du lager en rute og setter inn antatt fart, da gir Embark deg et estimat på tid. Tusen takk for innspillene :-) Sitér dette innlegget Link to post
Joltus Svart 17.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2017 Hadde jo vært enklere med to trykk på tilbake = avslutt Hjem knapp = kjør i bakgrunnen. Slik som alt annet av apper omtrent. Sitér dette innlegget Link to post
Båt BIM Svart 17.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2017 Notert :-) Sitér dette innlegget Link to post
jotto Svart 17.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 17.Mai.2017 Det er to områder der Gule Sider på sjøen er mye bedre enn Embark: 1. Detaljnivå på kartet når man ser på et større område 2. AIS-funksjonen Her er screenshot fra begge appene (Gule sider til venstre, Embark til høyre) på en Samsung Galaxy S7. Legg merke til hvor grovt kystlinja og dybdekurvene er tegnet på Embark: AIS på Gule Sider ser ut til å ha maks et minutts forsinkelse, i tillegg til at de tegner veldig fine symboler basert på båttype (seilbåt, cargo, passasjerskip, fritidsbåt, etc): Hvis Embark matcher dette, så ser iallefall jeg ingen grunn til å drive og bytte mellom appene ;) Sitér dette innlegget Link to post
Olevine Svart 18.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2017 Båt BIM skrev for 21 timer siden: Du lukker appen ved å gå ut av den men om du setter innstillinger på "når den er i bruk" så avslutter den din posisjon når du ikke bruker appen. Når jeg (forsøker) å gå ut av appen skjer det ikke noe. Må trykke 10-20 ganger før den avslutter, eller tvinge avslutning fra innstillinger. Båt BIM skrev for 21 timer siden: Dessuten har jeg sett to fyr som er oppgitt med feil blinkkarakteristikk på kartet. Hvor er dette ? Kan du sende meg bilde ? Fyrene det gjelder er Oksøy fyr ytterst i Kristiansandsfjorden og ei rød lykt, Kuholmsboen, like utenfor Kuholmen innerst i samme fjord. Karakeritistikken som er oppgitt på f.eks Gule sider sjøkart stemmer. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 18.Mai.2017 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2017 Båt BIM skrev On 17.5.2017 at 19.33: Hei Roger Jo, 1.Kartsymboler skal være kvalitetssikret men er det noe spesielt du tenker på ? 2. Når det er sagt så er GPS posisjon ganske nøyaktig på de nyeste mobile enhetene (nettbrett og smarttelefoner) når dekning er god og man kjører i 5-10 knop. 1. ja det var bare å åpne linken https://legend.letsembark.io/#!/lateral-marks . Men her er teksten hvor mange forstår hva dere mener? og hvor har vi Grønn stake med RØDT BLINKENDE??? Styrbord merke Styrbord merke markerer styrbord side av leden i retning mot land. Hvis merket er belyst: Grønt, blinkende.Babord merke Babord merke markerer babord side av leden i retning mot land. Hvis merket er belyst: Rødt, blinkende.Styrbord merke Styrbord merke markerer styrbord side av leden i retning mot land. Hvis merket er belyst: Rødt, blinkende. OBS: IALA(B) brukes ikke i Norge, se Styrbord merke IALA(A) for norsk merkesystem.Babord merke Babord merke markerer babord side av leden i retning mot land. Hvis merket er belyst: Rødt, blinkende. OBS: IALA(B) brukes ikke i Norge, se Babord merke IALA(A) for norsk merkesystem. Det er greit dere skriver i manualen ar dere ikke har noe ansvar, for den er overført til brukeren. 2. Skal dere reklamere med PC må en kunne kople til en GPS, så en har et leketøy. Dere sier at med god dekning kan en kjøre i 5-10 knop, da bør dere ta kostnadene med grunnstøtningene og. Og at dere selger kart til en APP som IKKE er lov og bruke til navegering Det kan gå, men da må en kunne laste ned kart og ha ekstern GPS, online er LOTTO. er nå min mening. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.