Ms Fortuna Svart 24.August.2017 Link til dette innlegget Svart 24.August.2017 Jeg har brukt Embark i hele sommer for å teste den skikkelig, og det har ikke vært et feilhakk. Jeg har lagt opp ruter med ørtogførti waypoints nedover Sørlandet og fulgt disse, no prob... Men som jeg har skrevet før så får jeg ikke kartet til å gå baug opp, uansett hva jeg prøver på, det er ikke mulig. Og det er såpass irriterende at da blir jeg ikke å fortsette å bruke den. I tillegg zoomer den ikke langt nok inn, sånn som man kan med eks Navionics. Når vi skulle gjennom Grunnesund og Kassenkanalen måtte jeg bytte over til Navionics for å kunne zoome helt inn, da marginene var veldig små. Sitér dette innlegget Link to post
TerjeFjern Svart 24.August.2017 Link til dette innlegget Svart 24.August.2017 Jeg har mye av de samme problemene som @EiSvIn opplever med kræsjing under ruteplanlegging og zoom ut og inn i kartet. Registrerte også at det i perioder ligger et stykke etter på GPS posisjonen i forhold til reell posisjon. Jeg kjører Embark på et Acer nettbrett med Android og har lastet ned kartene. Når alt funker er det er bra program. Sitér dette innlegget Link to post
Olevine Svart 24.August.2017 Link til dette innlegget Svart 24.August.2017 Jeg har ikke brukt Embark "live" i båten, bare sjekket ut på pc og mobil hjemme. Det som gjør meg mest skeptisk er at det er gale lyskarakterer på en del fyr og lykter. Blant annet i Kristiansandsfjorden er det 5 fyr og lykter med feil karakter på. Det som er oppgitt på Gule sider f.eks mener jeg skal stemme. Under nattseilas høres ikke dette direkte trygt ut. Om dette skyldes programmet eller kartleverandøren vet jeg ikke (har ikke lastet ned kart, kun onlineversjonen), men det gjør at jeg ikke tør stole på programmet. Dessuten savner jeg en egen knapp til å zomme ut og inn med. Sitér dette innlegget Link to post
Kapt Skuteløs Svart 1.September.2017 Link til dette innlegget Svart 1.September.2017 Jeg savner å kunne eksportere og importere ruter og wp som i f.eks HomePort og OpenCPN Sitér dette innlegget Link to post
SøndreSvaberg Svart 1.September.2017 Link til dette innlegget Svart 1.September.2017 Kartplotteren min har tatt seg en pause i år... I mellomtiden, har jeg brukt Embark. Det dekker mine behov for navigering i ukjent farvann. @Ms Fortuna Nord opp i vanlig modus. Bau opp får du ved å starte kjøremodus (fant jeg ut). Jeg digger spor og bruker alltid kjøremodus (fri). Hva med å kunne starte disse to samtidig? F.eks alltid spor når kjøremodus startes (innstilling!)? Generelt liker jeg mange innstillinger!! Jeg har Samsung S7edge og har ikke opplevd at applikasjonen har krasjet (kun online kart). Sitér dette innlegget Oppsussing av Draco 2100 SportCab Link to post
Ms Fortuna Svart 1.September.2017 Link til dette innlegget Svart 1.September.2017 Sorry men har prøvd kjøremodus en rekke ganger og får fortsatt ikke baug opp. Det går i nord opp allikevel. Skjønner ikke hvorfor.... Det skal jo ikke ha noe å si hvilken vei nettbrettet ligger/står? Mitt er liggende. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 1.September.2017 Link til dette innlegget Svart 1.September.2017 Ms Fortuna skrev 9 minutter siden: Det skal jo ikke ha noe å si hvilken vei nettbrettet ligger/står? Mitt er liggende. Ah, tipper du fant svaret selv. Er jo en del apper som ikke "snur forbi" "ned" på androidetelefoner og brett. Ville prøvd med det på høykant. Ikke at det løser problemet pr. se, men da kan du i hvertfall sjekke ut om det er det som er problemet. Sitér dette innlegget Link to post
Ms Fortuna Svart 1.September.2017 Link til dette innlegget Svart 1.September.2017 Serr.... hadde aldr i verden tenkt at noe så latterlig kunne være greia. Men da skal det sjekkes neste gang. Bortsett fra at opphenget til padda ikke er stort nok til å takle den på høykant da. Mulig den må byttes. Takk for innspill Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 1.September.2017 Link til dette innlegget Svart 1.September.2017 Ms Fortuna skrev 6 minutter siden: Serr.... hadde aldr i verden tenkt at noe så latterlig kunne være greia. Er ikke sikker på det men har opplevd at noen apper er sånn, irriterende. Så kanskje... Sitér dette innlegget Link to post
SøndreSvaberg Svart 1.September.2017 Link til dette innlegget Svart 1.September.2017 Jeg har parameteret "Tilt kart (Tilt i kjøremodus)" på. Samt at telefonen er stående i holderen. Da dreier kartet med baug opp. I tillegg har jeg slått på "siktlinje (vis i kjøremodus)". Sitér dette innlegget Oppsussing av Draco 2100 SportCab Link to post
Framtia Svart 22.September.2017 Link til dette innlegget Svart 22.September.2017 Da er Embark kjøpt opp av C-Map: https://www.seilmagasinet.no/innhold/navigasjon-og-sjomannskap/?article_id=49314 Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Roger jo Svart 23.September.2017 Link til dette innlegget Svart 23.September.2017 (redigert) Båt BIM skrev On 13.5.2017 at 22.42: Hei Vi er en gjeng båtentusiaster som har gått igang med å lage båtappen Embark. Kartene oppdateres hver måned med data fra Sjøkartverket, slik at du alltid har oppdaterte sjøkart på PC, mobil og nettbrett. Vi har veldig lyst på innspill fra dere på "Hva skal verdens beste Båt app inneholde og kanskje også hva skal den ikke inneholde :-)" Den skal kunne brukes av menn, kvinner - ungdom og vokse! Framtia skrev for 23 timer siden: Da er Embark kjøpt opp av C-Map: https://www.seilmagasinet.no/innhold/navigasjon-og-sjomannskap/?article_id=49314 Var dette var et stunt for å "Pynte Brura" før salg?. DA ER DET VEL RIMELIG AT EN KAN FORVENT EN PASSELIG DONASJON TIL BAATPLASSEN SOM TAKK FOR ALLE TIPSENE.. Redigert 23.September.2017 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Roger jo Svart 27.September.2017 Link til dette innlegget Svart 27.September.2017 Roger jo skrev On 23.9.2017 at 8.47: Var dette var et stunt for å "Pynte Brura" før salg?. DA ER DET VEL RIMELIG AT EN KAN FORVENT EN PASSELIG DONASJON TIL BAATPLASSEN SOM TAKK FOR ALLE TIPSENE.. https://www.seilmagasinet.no/innhold/navigasjon-og-sjomannskap/?article_id=49314 Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
audunfr Svart 8.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2018 Noen som vet om Embark ble "lagt ned" i oppkjøpet? Prøver å kjøpe programmet så jeg kan ha kart offline, men får det ikke til. Sendt melding i den kontakt greia i appen uten svar, ei heller noe svar på hello@letsembark.io. Vurderer andre alternativer, men synes letembark er veldig enkel da jeg kan legge opp ruter hjemme på pc i tillegg til appen. Mvh Audun Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.