TomF Startet 14.Mai.2017 Del på Facebook Startet 14.Mai.2017 (redigert) Etter vinterdvalen så er motoren igang igjen. Den fungerer fint i fart, men på tomgang inn mot brygga så stopper den nesten hver gang. har sjekket lufting på tanken som ser ut til å være i orden. Servicen i høst var oljeskift og oljefilter skift iht. manualen. Ikke skiftet plugger. er det noen justering man kan gjøre på denne? Eller er det bare det kalde været? Redigert 14.Mai.2017 av TomF (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ster Svart 14.Mai.2017 Del på Facebook Svart 14.Mai.2017 Har du bensinfilter på motoren? Sitér dette innlegget Link to post
hawthorne Svart 14.Mai.2017 Del på Facebook Svart 14.Mai.2017 Hadde min DF 9.9A (2012) på service i høst etter en del fusking. Problemet med den var i stor grad rettet mot drivstoffet. For lite kjøring, og dermed gammelt drivstoff på tanken. 95 oktan inneholder bioetanol, noe som ikke er gunstig på disse små motorene hvis de går lite. Han (Marineservice i Oslo) anbefalte 98 oktan for å unngå problemer. Sjekk også i bensintanken at det ser reint ut, ikke møkk som ligger (som det var i min). Tomgangsturtallet kan skrues opp, hvis det er så enkelt som at det er for lavt. Sitér dette innlegget Link to post
TomF Svart 14.Mai.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Mai.2017 ster skrev for 6 timer siden: Har du bensinfilter på motoren? Ja det er et filter før pumpe. Skal se om jeg kan få sett på det (iflg serviceboken skal det ikke skiftes før etter flere år dog...) hawthorne skrev for 5 timer siden: Hadde min DF 9.9A (2012) på service i høst etter en del fusking. Problemet med den var i stor grad rettet mot drivstoffet. For lite kjøring, og dermed gammelt drivstoff på tanken. 95 oktan inneholder bioetanol, noe som ikke er gunstig på disse små motorene hvis de går lite. Han (Marineservice i Oslo) anbefalte 98 oktan for å unngå problemer. Sjekk også i bensintanken at det ser reint ut, ikke møkk som ligger (som det var i min). Tomgangsturtallet kan skrues opp, hvis det er så enkelt som at det er for lavt. Tømte hele tanken i fjor - så det må i tilfelle være noe som ligger igjen. 40 liter "Frisk" bensin fra i år har vært gjennom den hittill...... Skal sjekke tomgangsturtall. Sitér dette innlegget Link to post
Båtb123 Svart 14.Mai.2017 Del på Facebook Svart 14.Mai.2017 Kan vær den har for lavt turtal på tomgang Sitér dette innlegget Link to post
hawthorne Svart 14.Mai.2017 Del på Facebook Svart 14.Mai.2017 For justering av tomgangsskruen, sjekk servicehåndboken. Hvis du ikke har, kan du lese i min (hvis den dekker ift. din årgang/modell): https://www.dropbox.com/s/pejaur0q3c0ms45/Suzuki_Df8a_Df9_9a_4_Stroke_Outboard_Repair_Pdf.pdf?dl=0 Sitér dette innlegget Link to post
TomF Svart 14.Mai.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Mai.2017 Takk. Skal sjekke dette til helgen. Sitér dette innlegget Link to post
TomF Svart 19.Mai.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mai.2017 Det ser faktisk ut til å være luftingen på tanken. Lufteskruen i tanklokket ser åpen og fin ut, men hvis jeg skrur av hele tanklokket så går den helt fint. noen som har tilsvarende problemer med suzuki tank ?... finnes det noen alterantive lokk med bedre lufting ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.