Frode Stiansen Startet 21.Mai.2017 Del på Facebook Startet 21.Mai.2017 Har reparert noen småsår i gelcoaten på en kant fremme på dekk med gelcoatsparkel. Samme sted har det tidligere vært skader/luftbobler i gelcoat så når jeg forsiktig slipte området så var gelcoaten så tynn at man skimter glassfiberen gjennom. Spørsmålet er om gelcoatsparkelen kan tynnes med noe slik at jeg kan rulle den på dette området/kanten. Alternativt hva/hvilke produkter jeg skal bruke. Ser for meg noe som kan rulles på, gjerne 3-4 strøk for så å våtslipe,rubbe og polere. Området det gjelder er 0,5cm X 5cm. Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 21.Mai.2017 Del på Facebook Svart 21.Mai.2017 Bruk toppcoat,dvs gelcoat tilsatt voks.Den påføres fyldig,slipes og poleres.Meiner Viksund brukte 20000 i gelcoat Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 21.Mai.2017 Del på Facebook Svart 21.Mai.2017 (redigert) evt maskere rundt, og påføre et tynt, jevnt lag sparkel med sparkelspade , for så å slipe etterpå...? 2000 / 20000 - er ikke det den aller hviteste ? Redigert 21.Mai.2017 av ivar (see edit history) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Krimart Svart 21.Mai.2017 Del på Facebook Svart 21.Mai.2017 BT har gelcoat som kan pensles eller rulles på. Du må enten dekke til med plast eller ha i voks (egen flaske for det i samme reol). Bruk en korthåret rulle. Men du må uansett slipe for finishen blir ikke all verden. Sitér dette innlegget Link to post
Frode Stiansen Svart 21.Mai.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mai.2017 Ser Maritim har 1kg gelcoat. Det jeg trenger ekstra er da voksoppløsning eller. Er det dette jeg trenger https://www.maritim.no/gelcoat-norpol-gs-2000-1kg#.WSH-hut96Uk + https://www.maritim.no/parafinlosning-topcoat-60ml#.WSH-sOt96Uk. Hva er best å påføre med, korthåret rulle eller skumgummirulle. Ser for meg at korthåret gjerne loer litt, men bygger litt tykkere lag. Sitér dette innlegget Link to post
Sayana Svart 21.Mai.2017 Del på Facebook Svart 21.Mai.2017 Skumgummi tåler den gelcoat da ? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 21.Mai.2017 Del på Facebook Svart 21.Mai.2017 hvorfor ikke bare prøve å legge på et tynt lag med den sparkelen du har? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Komodo Svart 21.Mai.2017 Del på Facebook Svart 21.Mai.2017 Ja, på et så lite område bør det gå. Hvis du skal bruke gelcoat / topcoat anbefaler jeg å legge to-tre strøk med gelcoat, og kun tilsette voks i det siste strøket. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Frode Stiansen Svart 22.Mai.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mai.2017 Om jeg skal legge på slik du nevner Komodo, skal det da dekkes til og herde mellom hver "runde" og slipe, eller skal det legges "vått i vått" Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.