Kentlarsen90 Startet 24.Mai.2017 Del på Facebook Startet 24.Mai.2017 Hei Ifjor ble det innvestert i en NordWest 740 så i denne tråden vill jeg poste litt ifra turer og oppussing av båten. *Motor er en Perkins *Videre er det kjøpt inn Lowrance Hook4 chirp kartplotter med kart ifra Navionics og brike ifra www.maritim.no *Den har Bennett trimplan/flaps *Et eldre Humminbird ekkolodd. Båtens hjemhavn ligger på Hitra i Sør-Trøndelag Første plannen var å skifte farge på båten. Første tanke var å male den samme som NordWest 900 fordi jeg liker den fargekombinasjonen av svart å hvit på den. Sitér dette innlegget Link to post
Kentlarsen90 Svart 24.Mai.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mai.2017 Etter mye om å menn så ble det kjøpt inn maling ifra Jotun, fargen ble Jotun Shipolin hvit å den skulle males på toppskroget, alt utenom taket. så da var det bare å slipe ned samt grunne å ta kosten og rulla fatt Sitér dette innlegget Link to post
Kentlarsen90 Svart 24.Mai.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mai.2017 Nå som malinga av toppskroget var utført så var det tid for åretsvårpuss samt maling av selve skroget, så da ble det å kjøre båten lenger sør mot Kvenvær på Hitra for jeg fikk låne en opplags henger fra en nabo av stefar. Så da var det bare å få båten opp. Bilde som jeg har som vedlegg er ifra Kvernhusvikskipsverft som jeg passerer på turen til Kvenvær. http://www.kvernhusvik.no/ Vill tilføye at Kvenvær har ei utrolig fin gjesthavn å en fin skjærgård som anbefales å ta turen til, er også en fin resturant som det er mulig å nyte lokal god mat å en pils på varmedager. Bryggas navn er Faxvaag Eieren har også agentur på Yamarin, Pioner båter også Landets beste priser på Yamaha påhengsmotor/utenbordsmotor. det er selfølgelig også et service verksted her for båter og motorer http://www.hitra.com/faxvaag Sitér dette innlegget Link to post
Kentlarsen90 Svart 24.Mai.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mai.2017 (redigert) Da var jeg kommet til Kvenvær å båten ble tatt opp, så da var det bare å spyle av gammelgroe å matte skroget. Som nevnt i toppicken så var planen NordWest 900 farger, men denne planen gikk ut. Bestemte meg for hel svart skrog å svart tak. så da ble det lagt to strøk med Jotun svart maling på båten. Etter at jeg ble ferdig med malinga så ble jeg missfornøyd med hvit malinga. Da toppen av båten er malt med 1 komponent å bunn er malt med 2 komponent. Malinga som er brukt har jeg fått av stefar som jobber på Ulsteinvik verft så dette er riktig kvalitetsmaling. dette gjelder skrog malingen å bunnsmøringen. Den andre er kjøpt på Coop Obs i Trondeheim. https://www.ulstein.com/ Redigert 24.Mai.2017 av Kentlarsen90 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kentlarsen90 Svart 24.Mai.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mai.2017 (redigert) Litt før å etter denne seansen har jeg også pusset Teaken på båten. Først så ble det pusset men etter negativt resultat fant jeg ut at jeg skulle prøve pappas elektriske høvvel å denne funket som bare det, den er kjøpt på Jula så her var det valuta for pengene Videre ble det blandet 2 strøk med 50%whitesprit å Jotun Benar-Marine olje. Tilslutt to sluttstrøk med ren Benar-Marine olje. Bruker whitesprit for at oljen skal trekke godt inn i treverke for ei kraftigere beskyttelse i treverke mot solys å sjøsprut. https://www.jula.no/catalog/verktoy-og-maskiner/el-verktoy-og-maskiner/el-hovler/elektriske-el-hovler/el-hovel-030002/?Code=030002 Redigert 24.Mai.2017 av Kentlarsen90 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Torfinn62 Svart 24.Mai.2017 Del på Facebook Svart 24.Mai.2017 Dette blir spennende å følge med på. Renovering av båt er moro. Selv har jeg en Mørebas 8400 som jeg bruker mye tid og penger på :) Sitér dette innlegget Båtlivet - mer enn bare en interresse mvh Torfinn62 Link to post
Fyrlykten Svart 25.Mai.2017 Del på Facebook Svart 25.Mai.2017 Lykke til med prosjektet ditt Nord-West er fine båter Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Kentlarsen90 Svart 28.Mai.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mai.2017 (redigert) Da var bunnsmøring ferdig, nå mangler det bare montering av kartplotterens svinger å sink ? Redigert 28.Mai.2017 av Kentlarsen90 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kentlarsen90 Svart 28.Mai.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mai.2017 (redigert) Da var sink på plass på flaps å ror iallefall, mangler fremdeles kjøl. Om noen skulle lure så er det Bennett flaps på båten elektro hydraulisk. Sink ble kjøpt på den lokale båtforettninga Alfo as http://alfo.no/ Forhandler av Mercury River å Pioner båter Humminbird Redigert 28.Mai.2017 av Kentlarsen90 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kentlarsen90 Svart 28.Mars.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mars.2019 (redigert) Første oppstart etter bytte av impeller 28.03.2019 Redigert 28.Mars.2019 av Kentlarsen90 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kentlarsen90 Svart 6.April.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.April.2019 Hadde et lite prosjekt før helga med å legge om strø å da ble det også samtidig koplet opp en ledbar og søkelys i samme slengen, så nå kan jeg kjøre i mørket å Sitér dette innlegget Link to post
Kentlarsen90 Svart 8.April.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.April.2019 Så ble det satt opp en vegg mot salongen ;-) ble også noe drittarbeid med å feilsøke do pumpen, fant ut at pumpemotoren hang så etter litt plukk fikk jeg løsnet den, bryteren hadde desverre tatt kveld pågrunn av dette... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.