Kjellg Startet 26.Mai.2017 Del på Facebook Startet 26.Mai.2017 (redigert) Holder på med et prosjekt med dynamo etc på min yanmar. Går over fra vanlig V-reim til flatrem. I den forbindelse trenger jeg et reimhjul for å få reima litt vekk fra et par komponenter. Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt et slikt uorginalt hjul? Diameter 4-7cm, dybde 3-4cm og boltstørrelse 8mm Redigert 26.Mai.2017 av Kjellg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 26.Mai.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mai.2017 Glemte å si at det skal ligge mot baksiden av reima, så helt flat og uten spor. Sitér dette innlegget Link to post
Kapteinskutelaus Svart 26.Mai.2017 Del på Facebook Svart 26.Mai.2017 Det er vel en smal sak for et mekanisk verksted/båtslipp å snekre sammen en skive til deg? Hadde du bodd litt nærmere så kunne jeg dreid et til deg. Ellers har tess industrier en god del reimskiver i sitt sortiment. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 26.Mai.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mai.2017 Det hadde jeg ikke tenkt på. Da har jeg løsningen, takk skal du ha! Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 26.Mai.2017 Del på Facebook Svart 26.Mai.2017 Da er det ikke reimskive du skal ha, men en flat trinse. Om du ikke trenger styrekrager kan du kanskje klare deg med et lager i riktig bredde. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Kjellg Svart 26.Mai.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mai.2017 (redigert) Komodo skrev 12 minutes ago: Da er det ikke reimskive du skal ha, men en flat trinse. Om du ikke trenger styrekrager kan du kanskje klare deg med et lager i riktig bredde. Er det det det heter :) Mye jeg ikke vet, men lærer hele vegen. Takk skal du ha :) Har en bolt som ligger akkurat passe til som jeg tenkte å sette det fast i, kanskje ved hjelp av et par skiver så trinsen ligger langt nok ut og plant med reima. Redigert 26.Mai.2017 av Kjellg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 26.Mai.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mai.2017 (redigert) Første bildet er original dynamo på en maken motor. Andre bildet er med annen dynamo og reimhjul. Problemet er at reima kommer veldig nært gearhuset i framkant av motor. I og med at dette blir på "baksiden" av belastningen så er det lite eller ingeting belastning her og jeg ser av og til at reima "blafrer" litt og kommer så vidt borti godset. Kan det la seg gjøre å gjøre det på den måten jeg tenker eller hva mener dere? Tenkte bruke bolten som holder dynamofestet i framkant av motor. Eller kan det være at jeg rett og slett ikke har strammet nok? Redigert 26.Mai.2017 av Kjellg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
spilli Svart 11.August.2021 Del på Facebook Svart 11.August.2021 Ser at dette er et eldre innlegg. Hvordan gikk det, fikkdu det til. Har en bekjent som holder på nu for å få tak i flatreimskive Han har samme motor ser det ut som 4LH-HTE Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.