@ArneO Startet 1.Juni.2017 Del på Facebook Startet 1.Juni.2017 Hei, Jeg har Garmin-utstyr i båten min, koblet opp i NMEA200-nettverk. Har nå fått problemer med autopiloten min. GHP12. Styringspanelet er GHC10, der kommer det opp at den ikke finner autopilotkontroller. Ellers består det av en ECU som er plassert ved drivarmen, i tillegg er det en CCU som er plasser lengre frem i båten. Jeg har en mistanke om at det er CCU'en som er gåen, men vet ikke hvordan jeg skal finne ut av det uten å bytte den ut. Har ikke så lyst til å handle inn ny CCU, for så å finne ut av at det ikke var feilen. CCU'en inneholder kompasset og den er koblet til NMEA-nettverket og ECU'en. På vindinstrumentet får jeg ikke lengre opp magnetisk motsatt kurs når jeg seiler, derfor jeg mistenker at det er denne enheten som er gåen. Har noen gode forslag til hvordan jeg kan finne ut av hvilke komponent som har feil, eventuelt noen i nærheten av Tønsberg som har samme autopilotsystem og som har en CCU som jeg kunne testet om bord i båten min? (Det er kula til venstre som er CCU) Sitér dette innlegget Båtplassen-presentasjon av båtenS/Y Camilla - blog / logg Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.