Jump to content

17 år gammel vannscooter fører slått ned av person ombord i seilbåt


MegaTrondy

Recommended Posts

Guest Avmønstret#

Dessverre så har jeg fått med meg noen, ikke mange, opplevelser med trusler, vold osv i det man kan kalle et båtmiljø. Men dette har jo ikke noe med båt å gjøre, det er bare at man bruker det som "arena" for fest/rus.  

 

Og det er vel ikke til  å stikke unna en stol at båtmiljøet på mange måter er liberalt ifht rus og nok kan tiltrekke seg folk pga det og ikke båtlivet i seg selv. Ikke at det er viktig men.. folk har nå alltid drukket og ruset seg langs sjøen/vann. Og der det er rus blir det bråk, før eller siden. 

 

Tror ikke dette er et "problem" i en slik størrelsesorden at det er noe å henge seg opp i egentlig. 

Link to post
Share on other sites

Joltus skrev On 6/5/2017 at 9.22:

Tør vedde på at dette har nada med hverken med vannscooter eller seilbåt å gjøre. 

 

Sjøbliss skrev On 6/5/2017 at 9.28:

Kan nok være. Uansett er det er nok enkeltpersoner uten vanlig filter involvert. Har ingenting med skikkelig båtfolk å gjøre overhode. 

 

Helt enig!

Link to post
Share on other sites

Sjøbliss skrev On 5.6.2017 at 9.10:

Tilbake TS Tema synes jeg det er utrolig trist at noen folk skal løse problemer med knyttnevene på sjøen. Dette ser vi jo alt for ofte i byen og i trafikken men jeg har til gode å se slikt temperament på sjøen. Er bare hoderystende å lese slikt. Uansett hvor sur eller irritert og provosert du blir kan du ikke slå ned et "barn' på vannscooter.

 

Med alle mulige forbehold om at det er 1000 ting her vi ikke vet da selvsagt...  

Enda jeg bor i storbyen (Oslo), og stadig kjører rundt i bil, har jeg enda ikke sett folk slå ned hverandre i trafikken. Det nærmeste må være en syklist som hyttet med neven (ikke til meg da), slikt tror jeg bare man ser i de hardeste seilermiljøene som nevnt over...?

 

Men tiden vil vise om dette er en ny trend som sprer seg til motorbåtmiljøene eller til og med bytrafikken. Har forresten lagt merke til at det har blitt litt ukvemsord på vhf 16 i det siste

Baltic-pappa

Link to post
Share on other sites

Nevermind skrev On 5.6.2017 at 10.51:

Det var sikkert en misforståelse Krimart, når seileren ropte klar til slag, og deretter vi slår...

 

:thumbsup:   Kanskje noen bør skrive lærebok om utrykk fra forskjellige miljøer som kan skape misforståelser for den som ikke er innvidd? Kunne sikkert bli en interessant tråd ut av det, ikke minst. 

 

Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...