-morten- Svart 7.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2017 Har ikke drukket et glass melk siden barneskolen, men er nok litt allergrisk! sjøndte ikke helt hva du mente heller Joltus! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
BingoBonzo Svart 7.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2017 Ja, mente at du binder noen steiner eller svigermor til repet, senker det og så kan du trene på fenderen som ligger nogenlunde stille. Sitér dette innlegget Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her Joda 370 Sport - Solgt Nor-Dan Searider 820W - Solgt Bavaria 34 Sport HT - Solgt Link to post
jotto Svart 7.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2017 Eller så er det jo alltids masse bøyer liggende ute. Sitér dette innlegget Link to post
Bent M Svart 10.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2017 Dette funket som snus i dag. Mye vind. Litt mer fart for å kunne styre inn, og la inn mot båsen. Litt bakking for å bremse farten langs brygga og rette opp båten. Rett inn på første forsøk, og uten å bruke baugpropell. Var til og med tilskuere siden det er ferder i nærområdet. #skryteavsegselv. Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 10.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2017 Grattis ? Men øv også på å bakke inn i samme båsen.... Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
HansH Svart 10.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2017 Bra jobbet. Holder øye med deg fra B-brygga litt innenfor bensinpumpene. Enklere for oss her ute med større åpning og to drev under båten. He, he..?? Sitér dette innlegget Link to post
Bent M Svart 10.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2017 HansH skrev On 10.6.2017 at 18.56: Bra jobbet. Holder øye med deg fra B-brygga litt innenfor bensinpumpene. Enklere for oss her ute med større åpning og to drev under båten. He, he..?? Vis hele sitatet Hahaha. Konge! Fikk god hjelp fra en trønder helt ute ved pumpene når jeg skulle dit for første gang. Kommer seg dette. Alt ordner seg med litt øving, ro og lærevilje. Du får komme bort på plass A28 og hilse på neste gang du ser liv der borte ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Midtpinne Svart 10.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2017 Jeg gikk fra seilbåt med finnekjøl der jeg kunne snu båten på femøringen til en med langsgående kjøl. Må lære alt på nytt. Skikkelig slitsomt når vinden tar baugen. Trene trene trene. Er blitt for gammel til å bry meg om at jeg må prøve flere ganger. Er blitt tøffere i det siste med litt mer fart. Alle anbefaler lite fart, men da blir det helt håpløst i litt vind. Er det vindstille er lite fart bra, er det vind trenger jeg fart for å styre. Jeg har ikke baugtruster, men er litt overmotorisert. Det hjelper meg bra da jeg kan stoppe momentant ved behov. Sitér dette innlegget Link to post
Bent M Svart 11.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2017 Ja, enig med midtpinne. For lite fart gjør båten mindre retningsstabil. Må ha styrefart. Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 11.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2017 Det er en fordel å ta det litt rolig, men går det for sakte mister du styrefarten. Når du skal dreie skuta er det best å først å vinkle påhengsmotoren og så gi et kort, og bestemt pådrag med gassen. Som andre har nevnt kan det være lurt å prøve å bakke inn også, særlig med vinden i mot inn i båsen. Det er lettere å la påhengeren "dra" deg inn mot båsen og båten legger seg jo som et slips etter vindretningen. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 11.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2017 Midtpinne skrev On 10.6.2017 at 22.16: Alle anbefaler lite fart, men da blir det helt håpløst i litt vind. Vis hele sitatet Ehm...: Komodo skrev On 5.6.2017 at 16.16: Hold godt sig i båten. Styrefart avhenger av hvor mye vind det er. Vis hele sitatet Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Joltus Svart 11.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2017 Ting har hvertfall blitt mye enklere nå når eg har trent og tør å bruke motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.