Jump to content

Overhale eller bytte Ford 2401 motor


Bjorn Svendsen

Recommended Posts

Heisann alle sammen

Jeg har nylig overtatt en Sandvik 28 AC med defekt motor/ motortrøbbel. Dette skal etter sigende være en 2401 motor.

 

Har forsøkt å lete på nettet etter deler, eventuelt en delemotor, men har underveis i disse søkene mine fått forståelse av at dette er en motor som det kan være vrient å få tak i deler til.

Lurer derfor på å bytte denne ut med en 2,5 L ford motor, og fant en tråd hvor det ble hevdet at mesteparten av mariniserings- delene fra min 2401 kunne benyttes på ford 2,5 L. Denne linken finner jeg nå ikke tilbake til selvfølgelig...   :P 

 

Lurer derfor på om noen her på båtplassen har erfaringer og råd i forbindelse med dette?

Eventuelt noe mer informasjon om hvilken 2,5 L Ford motor som bør/ kan benyttes?

 

Har min mekaniske erfaring bra bilbransjen, og da benyttes andre betegnelser på motorkoder etc.

 

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...