Alsaker Startet 8.Juni.2017 Del på Facebook Startet 8.Juni.2017 Hei Har en Sabb type G som jeg sliter med å få start på. Har skiftet topp ettersom det var en sprikke mellom ventilene på den gamle. Det ble lagt inn nye pakninger og skruene ble trukket til etter anvisningen i manualen. Jeg har hatt start på den 2 ganger etterpå dette. Da var det olje direkte i plugg hullet og startsigarett så måtte til. Når den startet så gikk motoren i opp til 1,5 time uten ulyder eller juksing. Men når en slår av motoren er den helt umulig å få få start på etterpå. Selv om motoren da er varm. Diesel er luftet og det er skikkelige støt i røret opp fra pumpen. Dysen har jeg hatt av og den støver skikkelig. Vippearmene er justert etter anvisning. Det samme er dekompresjonshendelen. Det er handsveiv som brukes ved start. Er det noen som har en ide på hva det er som er feil? Helsing svett og lite motorkyndig snekker. Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 8.Juni.2017 Del på Facebook Svart 8.Juni.2017 Hvordan er kompresjonen nå med den nye toppen? Du sier du har både sprutet olje inn og brukt startsigarett, sigaretter er vanligvis ikke være nødvendig nå som temperaturen stiger. Har hatt noen håndsveivde diesler opp gjennom årene, både Sabber og en Marna Diesel, for de tungstartede av dem har kompresjonen vært mindre god. Etter ventilsliping har kompresjonen blitt bedre og de har startet lett. For Marnaen sin del (2-syl. 16hk) ble den så lettstartet etter ventilsliping (og bytting av dyser) at det holdt med 3-4 runder i 10-12 minusgrader for å få den i gang, mens de med Sabbene sto og sveivet til de ble blå? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.