Jump to content

Fylte 3-4 liter diesel på vanntanken. Må rense.


Bisse

Recommended Posts

NilsPils skrev 49 minutes ago:

Jeg ville definivt brukt salmiakk, som er sterkt fettløsende, bakteriedrepende, billig og som ikke skummer som Zalo.

 

Støttes! Men har det blitt brukt klor bør tanken skylles noen ganger før salmiakken tilsettes (for å unngå gassen kloramin). Ellers har jeg god erfaring med å bruke oppvaskmaskintabletter oppløst i varmt vann som tilsettes vannet i tanken. La løsningen virke et par dager og ting blir gullende rent:thumbsup:

Link to post
Share on other sites

På 500 liter hvor mye salmiakk skal jeg bruke.

jeg har fylt på 1/2 flaske med vanlig zalo og det skummet bra i vann sugeren det ble noen tømminger

 

vurderer flere alternativer på slutt rensingen men tenker meg nøye om før jeg gjør det.

 

synes jeg har fått bort mye lukt allerede men det sitter en liten lukt av bilverksted i vannet.

 

kom gjerne med flere tips , det siste tipset var morsmelk tilsetning og vanlig h melk.

 

jeb

 

Gruno 40 verftsbygget i nederland

Link to post
Share on other sites

jeb skrev for 9 timer siden:

kom gjerne med flere tips , det siste tipset var morsmelk tilsetning og vanlig h melk.

Støttes herfra. 500 liter h-melk er genialt for å fylle tankene som siste skylling.

 

Tilsett også 10 store pakker med O'boy. Merk kaldtvann med sjokomelk og varmtvann med kakao, og resten av sommeren er reddet!!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...