Jean-Luc Posted June 10, 2017 Share Posted June 10, 2017 Hei. Har en dobbel instalasjon med Volvo D4 260 2007 modeller, Når jeg starter med varme motorer får jeg en "Check Engine " alarm på ene motoren, (Har turteller med alarm tekst i visning,) I følge manual er dette en generell alarm og oppsøk verksted om den kommer igjen. Noen her på forum som har erfaring/vært borti dette? Link to post
Gullfisk Posted June 11, 2017 Share Posted June 11, 2017 Det er ikke nivå i ekspansjonstank som gir alarm da? Husker ikke hvilken tekst den gir, men den tollerer ikke mye nivå mangel så vidt jeg husker. Link to post
Targa 23.1 Posted June 17, 2017 Share Posted June 17, 2017 Da står det level low, eller noe lignende.... Link to post
Chiefengineer Posted June 17, 2017 Share Posted June 17, 2017 De fleste kategoriene har full tekst som f.eks.problemer med fueltrykk. Denne alarmen skal du som nevnt oppsøke verksted med om du stopper motor og den kommer igjen. Dette høres jo helt klart ut som en konsekvent alarm ettersom du kan knytte den til varm motor så da er det nok bare å få ombord en VP-mann med vodiaen. Link to post
Jean-Luc Posted June 17, 2017 Author Share Posted June 17, 2017 Takk for svar. Dette er vel inntrykket jeg har og, at de fleste alarmer er linket opp med tekst. Mens dette er en slags "oppsamlings" alarm på noe som ikke er spesifisert. Link to post
Fantino Posted June 17, 2017 Share Posted June 17, 2017 Min erfaring er at de alarmene jeg har fått (de som ikke er tull og tøys) alltid er check engine/contact dealer. Gul eller rød trekant om en har slik alarmklokke. Men det går an å gå inn og lese av feilkode, og så Google denne for å få en ide om hvor en skal begynne. Husker ikke hva en trykker på disse panelene da jeg har en annen type nå. Fikk slik melding da jeg startet etter service i vår. Mekaniker hadde tatt helg. Etter mye kjas fant jeg ut hva feilkoden betydde og brukte da et par min på å lokalisere en kopling som hadde hoppet av under service. Helt talentløst at ikke VP kan tillate at feil skrives ut i klartekst og skyldes kun at de 'ivaretar ettermarkedet'.. Link to post
Jean-Luc Posted October 29, 2017 Author Share Posted October 29, 2017 Viste seg å være feil på sensor for lufttemperatur i innsugsmanifoil.. Byttet denne og alt OK Link to post
thomasd Posted May 8, 2020 Share Posted May 8, 2020 Fikk du lest ut feilkode selv - evt. hvordan? Link to post
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
For Norwegians: Hvis du leser dette så er engelsk forumspråk aktivt, du kan endre dette til norsk med "System Language" knappen nederst på alle sider
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now