Jump to content

"Check engine" Alarm Volvo Penta D4 260 når den startes varm


Jean-Luc

Recommended Posts

Hei.

 

Har en dobbel instalasjon med Volvo D4 260  2007 modeller,

Når jeg starter med varme motorer får jeg en "Check Engine " alarm på ene motoren,

(Har turteller med alarm tekst i visning,)

I følge manual er dette en generell alarm og oppsøk verksted om den kommer igjen.

Noen her på forum som har erfaring/vært borti dette?

 

 

Link to post
Share on other sites

De fleste kategoriene har full tekst som f.eks.problemer med fueltrykk. Denne alarmen skal du som nevnt oppsøke verksted med om du stopper motor og den kommer igjen.

 

Dette høres jo helt klart ut som en konsekvent alarm ettersom du kan knytte den til varm motor så da er det nok bare å få ombord en VP-mann med vodiaen.

Link to post
Share on other sites

Min erfaring er at de alarmene jeg har fått (de som ikke er tull og tøys) alltid er check engine/contact dealer. Gul eller rød trekant om en har slik alarmklokke. Men det går an å gå inn og lese av feilkode, og så Google denne for å få en ide om hvor en skal begynne. Husker ikke hva en trykker på disse panelene da jeg har en annen type nå. Fikk slik melding da jeg startet etter service i vår. Mekaniker hadde tatt helg. Etter mye kjas fant jeg ut hva feilkoden betydde og brukte da et par min på å lokalisere en kopling som hadde hoppet av under service. Helt talentløst at ikke VP kan tillate at feil skrives ut i klartekst og skyldes kun at de 'ivaretar ettermarkedet'..

Link to post
Share on other sites

  • 4 måneder senere...
  • 2 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...