Jean-Luc Startet 10.Juni.2017 Del på Facebook Startet 10.Juni.2017 Hei. Har en dobbel instalasjon med Volvo D4 260 2007 modeller, Når jeg starter med varme motorer får jeg en "Check Engine " alarm på ene motoren, (Har turteller med alarm tekst i visning,) I følge manual er dette en generell alarm og oppsøk verksted om den kommer igjen. Noen her på forum som har erfaring/vært borti dette? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Gullfisk Svart 11.Juni.2017 Del på Facebook Svart 11.Juni.2017 Det er ikke nivå i ekspansjonstank som gir alarm da? Husker ikke hvilken tekst den gir, men den tollerer ikke mye nivå mangel så vidt jeg husker. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Targa 23.1 Svart 17.Juni.2017 Del på Facebook Svart 17.Juni.2017 Da står det level low, eller noe lignende.... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Chiefengineer Svart 17.Juni.2017 Del på Facebook Svart 17.Juni.2017 De fleste kategoriene har full tekst som f.eks.problemer med fueltrykk. Denne alarmen skal du som nevnt oppsøke verksted med om du stopper motor og den kommer igjen. Dette høres jo helt klart ut som en konsekvent alarm ettersom du kan knytte den til varm motor så da er det nok bare å få ombord en VP-mann med vodiaen. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Jean-Luc Svart 17.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juni.2017 Takk for svar. Dette er vel inntrykket jeg har og, at de fleste alarmer er linket opp med tekst. Mens dette er en slags "oppsamlings" alarm på noe som ikke er spesifisert. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Fantino Svart 17.Juni.2017 Del på Facebook Svart 17.Juni.2017 Min erfaring er at de alarmene jeg har fått (de som ikke er tull og tøys) alltid er check engine/contact dealer. Gul eller rød trekant om en har slik alarmklokke. Men det går an å gå inn og lese av feilkode, og så Google denne for å få en ide om hvor en skal begynne. Husker ikke hva en trykker på disse panelene da jeg har en annen type nå. Fikk slik melding da jeg startet etter service i vår. Mekaniker hadde tatt helg. Etter mye kjas fant jeg ut hva feilkoden betydde og brukte da et par min på å lokalisere en kopling som hadde hoppet av under service. Helt talentløst at ikke VP kan tillate at feil skrives ut i klartekst og skyldes kun at de 'ivaretar ettermarkedet'.. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Jean-Luc Svart 29.Oktober.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Oktober.2017 Viste seg å være feil på sensor for lufttemperatur i innsugsmanifoil.. Byttet denne og alt OK Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
thomasd Svart 8.Mai.2020 Del på Facebook Svart 8.Mai.2020 Fikk du lest ut feilkode selv - evt. hvordan? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.