Jean-Luc Startet 10.Juni.2017 Link til dette innlegget Startet 10.Juni.2017 Hei. Har en dobbel instalasjon med Volvo D4 260 2007 modeller, Når jeg starter med varme motorer får jeg en "Check Engine " alarm på ene motoren, (Har turteller med alarm tekst i visning,) I følge manual er dette en generell alarm og oppsøk verksted om den kommer igjen. Noen her på forum som har erfaring/vært borti dette? Link to post
Gullfisk Svart 11.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2017 Det er ikke nivå i ekspansjonstank som gir alarm da? Husker ikke hvilken tekst den gir, men den tollerer ikke mye nivå mangel så vidt jeg husker. Link to post
Targa 23.1 Svart 17.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2017 Da står det level low, eller noe lignende.... Link to post
Chiefengineer Svart 17.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2017 De fleste kategoriene har full tekst som f.eks.problemer med fueltrykk. Denne alarmen skal du som nevnt oppsøke verksted med om du stopper motor og den kommer igjen. Dette høres jo helt klart ut som en konsekvent alarm ettersom du kan knytte den til varm motor så da er det nok bare å få ombord en VP-mann med vodiaen. Link to post
Jean-Luc Svart 17.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2017 Takk for svar. Dette er vel inntrykket jeg har og, at de fleste alarmer er linket opp med tekst. Mens dette er en slags "oppsamlings" alarm på noe som ikke er spesifisert. Link to post
Fantino Svart 17.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2017 Min erfaring er at de alarmene jeg har fått (de som ikke er tull og tøys) alltid er check engine/contact dealer. Gul eller rød trekant om en har slik alarmklokke. Men det går an å gå inn og lese av feilkode, og så Google denne for å få en ide om hvor en skal begynne. Husker ikke hva en trykker på disse panelene da jeg har en annen type nå. Fikk slik melding da jeg startet etter service i vår. Mekaniker hadde tatt helg. Etter mye kjas fant jeg ut hva feilkoden betydde og brukte da et par min på å lokalisere en kopling som hadde hoppet av under service. Helt talentløst at ikke VP kan tillate at feil skrives ut i klartekst og skyldes kun at de 'ivaretar ettermarkedet'.. Link to post
Jean-Luc Svart 29.Oktober.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2017 Viste seg å være feil på sensor for lufttemperatur i innsugsmanifoil.. Byttet denne og alt OK Link to post
thomasd Svart 8.Mai.2020 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2020 Fikk du lest ut feilkode selv - evt. hvordan? Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn