BOBO II Startet 11.Juni.2017 Del på Facebook Startet 11.Juni.2017 https://youtu.be/FNtYBQc2QX4 I min havn har jeg til tider målt helt opp til 251volt inn i båten. Hvor mye tåler elektriske apparater av strøm eller er det en nedre og øvre grense på hva som er akseptabelt før disse ryker.. Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
TrikkerN Lønning Svart 11.Juni.2017 Del på Facebook Svart 11.Juni.2017 (redigert) Hei, Jeg vil ikke si at dette er normalt å ha så høy spenning. De fleste produkter skal tåle fra 200V til og med 250V. Men: Iht til norsk forskrift om spenningskvalitet og internasjonale normer. Har det blitt satt grenser på hvor store avvik eller forstyrrelse en normal spenning kan ha. Den mest kjente og brukte grensen er tillatt spenningsvariasjon innenfor pluss/minus 10 prosent beregnet av 230 V eller 400 V. Dvs: I et 230v-anlegg kan måtte godta 207-253V Redigert 11.Juni.2017 av TrikkerN Lønning (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
BOBO II Svart 11.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juni.2017 (redigert) Min frustrasjon er spenningsvariasjon fra 210v Til 251v . Opplever dette hele tiden mens jeg ligger på brygga og er ombord. Redigert 11.Juni.2017 av Bergstad (see edit history) Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
Sequoia Svart 11.Juni.2017 Del på Facebook Svart 11.Juni.2017 Er finnes det større industri i nærheten? Hvis det varierer mellom 210 og 250 mens du er i båten opplever sannsynligvis trafoen som forsyner mariaen en stor variasjon i belastning. Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 11.Juni.2017 Del på Facebook Svart 11.Juni.2017 (redigert) Eller at det er andre strømkrevende abbonenter på samme trafo samt lange høyspentstrekk. Selv om det er innenfor kravene, synes jeg dette er ekstremt! Redigert 11.Juni.2017 av Marwin (see edit history) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
lippert Svart 11.Juni.2017 Del på Facebook Svart 11.Juni.2017 En telefon til den lokale nettleverandøren kan kanskje gi noen svar. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
tb55 Svart 12.Juni.2017 Del på Facebook Svart 12.Juni.2017 Tror jeg hadde vært mer bekymret dersom volten kom for lavt ? For endel år siden var vi nede på på 185 volt i heimen. Det resulterte i flere vaskemaskiner som "tok kvelden" pga amperen økte tilsvarende, hvilket førte til varmgang i enkelte komponenter...... Sitér dette innlegget Link to post
BOBO II Svart 12.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juni.2017 (redigert) Vi har en del store båter på brygga jeg ligger fra 70" og oppover disse har noen ekstreme strømkabler til strømsøylen. Opp til flere kabler fra disse båtene. Kan dette ha noe og si for de store variasjonene. Redigert 12.Juni.2017 av Bergstad (see edit history) Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
Karl Norge Svart 12.Juni.2017 Del på Facebook Svart 12.Juni.2017 (redigert) Ja. Øker belastningen, synker spenningen. Redigert 12.Juni.2017 av Karl Norge (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.