SøndreSvaberg Posted June 11, 2017 Share Posted June 11, 2017 Jeg har en Draco 2100 med Mercruiser 4.3 mpi 220hk med alpha one drev gen.2 og en Mercury 3-blads aluminium propell. Båten var ny for meg i fjor og jeg har ikke erfaring med tipp topp propell. Saken er at propellen har småhakk/bøy på alle blad tre blad. Selvsagt i ulik grad. Men jeg vurderer om jeg skal ha en ny sesong på den eller handle ny? Båten virker ikke å lide av en sliten propell. Bilder under. Jeg kan tenke meg ny fireblads aluminium propell på sikt, men bør jeg kline til denne sesongen eller kan jeg vente? Hvilken skal jeg velge og hvilken størrelse og stigning? Utveksling: 1.62. Propell: 14,5×19 Turtall: 4800-4950 (vanskelig å lese av nøyaktig). Fart: 38-41. Blad 1 Blad 2 Blad 3 Oppsussing av Draco 2100 SportCab Link to post
SøndreSvaberg Posted June 12, 2017 Author Share Posted June 12, 2017 (edited) Jeg ønsker bedre ytelse i marsjfart og har blitt anbefalt SpitFire aluminium til min båt. Er det verdt pengene for denne oppgraderingen? Er det noen som har erfaringer med denne type propell? Bør jeg gå opp litt i stigning for å få et passende turtall på WOT? Motoren min har maks turtall på 4400 - 4800 og jeg tror turtallet ligger over dette når vi er 2 voksne i båten. Edited June 12, 2017 by SøndreSvaberg (see edit history) Oppsussing av Draco 2100 SportCab Link to post
Recommended Posts