Ødegård Startet 12.Juni.2017 Del på Facebook Startet 12.Juni.2017 Hei Har et problem med en 2012 Suzuki DF6 4T. Den går ikke på tomgang, og det første jeg prøver er å skifte plugg og motorolje. Har funnet rett olje og plugg. Uten at jeg har tilgang til manualen tok det litt tid. Nå får jeg ikke ut oljen.... Ser i det lille vinduet at det er olje inne i motoren og ser noe skinne hvis jeg kikker inn i påfyllingshullet. Har løsnet og tatt ut skruen som jeg menere holder oljen inne (stor flat skrue med allen hull) bak ved håndtaket men ingenting renner ut. Noen forslag til hvordan jeg kan få ut oljen? Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 12.Juni.2017 Del på Facebook Svart 12.Juni.2017 (redigert) Ta et bilde så vi andre kan se det samme som deg.... da er det så mye lettere å hjelpe deg Redigert 12.Juni.2017 av dieselfan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ødegård Svart 12.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juni.2017 Noen bilder som viser oljevinduet som er fullt eller halvfullt når jeg tilter motoren og noen av tappehullet/skruen hvor det IKKE kommer noe ut av. Feil hull igjen? Tilting av motor og oljevinduFullt i påfyllingshulletDenne skrua er det jeg har fjernetIngeting renner utOljevindu:fult av olje Sitér dette innlegget Link to post
tilplan Svart 12.Juni.2017 Del på Facebook Svart 12.Juni.2017 Tror jeg har samme motor. Du har åpnet feil sted. Det er en skrue som går rett oppover under motoren. Lurer på om den var i plast, men har ikke motoren her. Sitér dette innlegget Link to post
tilplan Svart 12.Juni.2017 Del på Facebook Svart 12.Juni.2017 Ble litt i tvil nå. Synes manualen viser skruen du hadde bilde av, men husker ikke at det var slik. Manualen er forøvrig for Evinrude, men Suzuki-forhandleren sa motorene var like. Sitér dette innlegget Link to post
Ødegård Svart 13.Juni.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juni.2017 Her er en anne tråd jeg fant som anntyder at jeg har åpnet rett skrue.. Sitér dette innlegget Link to post
Lenasmartin20 Svart 17.Mai.2020 Del på Facebook Svart 17.Mai.2020 Til eventuelt andre som leser denne tråden! Det er ikke den skruen! Det er to sorte store skruer som står rett opp u derfra på motoren! Den du skal åpne for å bytte olje er den som er ca rett på undersiden av der du fyller oljen på! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.