Jump to content

Newmar Three Phase-lader er "ustabil"

Terje_F

Recommended Posts

Jeg har en NEWMAR Three Phase lader som er ganske vanlig original-installasjon i Princess og Windy, blant annet.

Det virker på meg som om laderen oppfører seg litt rart og jeg er ute etter erfaring med tilsvarende.

Noen ganger tar det svært lang tid før lader begynner å lade. I helgen fikk jeg ikke lading selv om batteribanken var nede i 12,4v.

Uansett spenning i batteribanken så burde vel laderen ligget med vedlikeholdsladespenning?

Når den ikke lader så opplever jeg stadig at viften (tror jeg) i laderen står og "jager", dvs går opp og ned i turtall.

Dette uten at amp-meteret/nåla på forsiden av laderen beveger seg. Den lader altså ikke.

I helgen måtte jeg skru av laderen en halvtime-times tid, og når jeg satte den på igjen så ladet den som bare det.

Har lest noe om en time-out circuit i veiledningen men der står det 8-10 timer og når laderen først er igang så lader den mye mer enn det.

Lurer på å bytte ut hele saken, da jeg ikke kan vente en time på lading ved generatorbruk men vil gjerne høre tilsvarende erfaringer først...hvis de finnes...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...