Jump to content

montere gjennomgående giver i Viknes 770

Skate

Recommended Posts

Jeg har kjøpt Raymarine A78 med gjennomgående giver som skal monteres. Fra før har jeg en limt innvendig ekkoloddgiver som tas bort. Noen som vet om det er fornuftig å plassere den gjennomgående omtrent på samme sted? Vanninntak til WC er ca. 60 cm foran, og kan  muligens gi turbulens i vannet?

Båten er en Viknes 770.

ekkolodd.JPG

downvu.jpg

I min 1030 med utvendig svinger var det iallefall støpt en brakett slik at svingeren kom 90 grader ift. vannflata. Ser ut som om at du kommer til å sette den i vinkel med den skrådde skutebunnen slik du antyder her. Tror ikke det er mest heldig.

Funket den innvendige bra da så er det vel bareog montere på samme sted? den stikker jo noe dypere en den andre gjennomføringen uansett. Vist ikke så er det jo og montere den lengere til høyre?

Takk for innspill. Siden klossen kan skjæres til for vannrett montering, kan jeg og vurdere å sette den foran vanninntak. Men mener jeg har lest at ekkolodd skal monteres på bakre 1/3 av båten? Og da kommer den langt frem.