Skate Startet 13.Juni.2017 Link til dette innlegget Startet 13.Juni.2017 Jeg har kjøpt Raymarine A78 med gjennomgående giver som skal monteres. Fra før har jeg en limt innvendig ekkoloddgiver som tas bort. Noen som vet om det er fornuftig å plassere den gjennomgående omtrent på samme sted? Vanninntak til WC er ca. 60 cm foran, og kan muligens gi turbulens i vannet? Båten er en Viknes 770. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 13.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2017 Hei Skate! Er det ingen som har tips å komme med når det gjelder plassering av giver i Viknes 770 i kveld? Vi får satse på at noen med erfaring kommer med noen tips innen vi borer til helga Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Chiefengineer Svart 13.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2017 I min 1030 med utvendig svinger var det iallefall støpt en brakett slik at svingeren kom 90 grader ift. vannflata. Ser ut som om at du kommer til å sette den i vinkel med den skrådde skutebunnen slik du antyder her. Tror ikke det er mest heldig. Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 13.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2017 Funket den innvendige bra da så er det vel bareog montere på samme sted? den stikker jo noe dypere en den andre gjennomføringen uansett. Vist ikke så er det jo og montere den lengere til høyre? Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 13.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2017 Er ikke dette en svinger der en kapper anleggsflatene til og passe med skroget? Skal vel være ett par grader helling forover Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 13.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2017 Stemmer det boble65. Det følger med en kloss som skal skråskjæres for å få riktig vinkel på giveren, så vinkelen på skroget betyr ikke så mye. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Skate Svart 13.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2017 Takk for innspill. Siden klossen kan skjæres til for vannrett montering, kan jeg og vurdere å sette den foran vanninntak. Men mener jeg har lest at ekkolodd skal monteres på bakre 1/3 av båten? Og da kommer den langt frem. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.