mpaxx Posted June 16, 2017 Share Posted June 16, 2017 Prøver å planlegge kanaltur til svarte/middelhavet med en 28" båt og prøver å finne ut hva jeg må beregne i sluseavgifter og gebyrer etc. for hele kanalturen,...noen som har relevante erfaringer å dele? Link to post
Kenneth82 Posted June 16, 2017 Share Posted June 16, 2017 Veldig god og morsom skildring: http://kosieuropa.travellerspoint.com/ Link to post
Shore Posted June 16, 2017 Share Posted June 16, 2017 Ingen erfaring, men lest en god del. I Frankrike koster det vistnok ca kr. 1000,- pr måned å ferdes på kanalene. Tror forøvrig ikke du blir direkte loppet noen steder på vei mot Middelhavet, annet enn i gjestehavner når du kommer frem. Det finnes en god del på nettet om du googler kanaler og hvilke land det gjelder. Det er bl.a både et dansk og et norsk ektepar som har hver sin ganske detaljerte skildring av turen gjennom Frankrike. Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen. Link to post
Ida Marie III Posted June 16, 2017 Share Posted June 16, 2017 Vi var på kanalene i 2011 og 2012, i Tyskland, Frankrike Luxembourg og Holland.. Flott tur, minne for livet.. Du finner mye på bloggen jeg laget den gang, den begynner med slutten, så du må søke deg tilbake til 2011 oppe på høyre side.. kaj-h.blogspot.com eller Ida Marie III Touring Europe Bare send mail om du lurer på noe.. God tur Link to post
Shore Posted June 16, 2017 Share Posted June 16, 2017 Det danske ekteparets seilopplevelser finner du på tjow.dk De har vært på tur med sin Monsun på flere av Europas kanaler. Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen. Link to post
Recommended Posts