Bonus Svart 18.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2017 Jeg tok rollen som samtaleterapeut og hadde en god samtale med Komodo i går kveld. Hadde med en sykepleier og serverte litt rødvin for å skape den rette stemningen. Tror Komodo fikk ut mye i går kveld, og håper at han ikke har fått varige men av denne sterke opplevelsen ??? Link to post
Guest Avmønstret# Svart 18.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2017 (redigert) Herlig tråd, og også et godt vitnemål på hvor en vakker kyst østfoldingene har. Har gått elva bak Hvaler noen ganger alene, det er en spesiell opplevelse syns jeg. Den blandingen av gammel industri, fritidsboliger, boliger osv. Absolutt verdt turen. Ikke bare pga dårlig være på utsiden men fordi det er noe eget å gå med båt i et sånt området. Gikk der sist sommer med hele familien ombord og de også satt pris på det. Supplert med den konkrete kunnskapen til Komodo så blir det jo stas. Skulle gjerne hatt en "elveguide" som tok for seg det som ligger langs elvene i Fredrikstad, både historisk og i dag... -- Og utsiden er jo vakker, helt ute i havet, de slake svabergene, lyset og stillheten på utsiden av Hvaler er flott. Jeg krysser fingrer og tær for at området forvaltes på en sånn måte at også fremtidige generasjoner kan få den samme positive opplevelsen som vi kan få i dag :-). -- Dette er forresten en flott "Hvalerside": https://www.visithvaler.no/ Redigert 18.Juni.2017 av Avmønstret# (see edit history) Link to post
NilsPils Svart 18.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2017 Spennenede tur. Merket meg spesielt at du ble overfalt av årets første makrell. Nå må jeg nok skjerpe meg og komme meg ut med Saowanee etter masse uforutsett mekking i det siste. Har aldri vært innom Utgårdskilen enda . Det skal snart bli rettet på! Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
forskern Svart 18.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2017 Takk for en herlig tråd! Link to post
Eureka Svart 18.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2017 Du brukte vel mye tid på å studere vær og bølgedata før turen, på tross av at du ikke skrev noe om det, håper jeg. ? Link to post
Komodo Svart 18.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2017 Takk for alle støttende kommentarer og tilbakemeldinger! Slike opplevelser viser at man aldri kan få forberedt seg godt nok. Værdata og bølgevarsler er nevnt, og det bare eksempler. Jeg ser jo i ettertid at jeg i kampens hete har glemt å skildre en rekke av "nær dødenopplevelsene" denne turen ga meg. Jeg nevner i fleng; en kamp på liv og død med monstermakrellen utenfor Vauver som NilsPils har merket seg da jeg måtte klore meg fast på badeplattformen for å sløye fisken utenfor Utgårdskilen mens båten slingret i bråttsjøene tillegging for bunkring i den travle fiskerhavna Utgårdskilen, her er det jo bare fantasien som setter grenser for hva som kunne ha skjedd om det var andre der samtidig! for ikke å snakke om den krevende manøvreringen på Sand Marina for å hilse på de som var på årets Østfoldtreff! Bjørn Løvjomås skrev On 17.6.2017 at 1.59: Utrolig bra skrevet Komodo. Høydepunktet på Bp . Særdeles trivelig å treffe deg. Et av årets trivelige møter. Satser på at vi sees senere i dag. Takk for det Bjørn, men jeg synes du tar i litt nå Du hadde dessverre dratt alt når jeg kom bort i går kveld, så vi får ta det igjen en annen gang Brigg skrev On 17.6.2017 at 8.11: jeg savner kommentarer knyttet til hekkbølgene fra seilbåten. Ble alt av inventar ombord hos deg kastet hulter til bulter, eller hadde du forberedt deg godt og sikret alle løse gjenstander skikkelig? Godt poeng! Siden jeg allerede hadde skjønt at forholdene kom til å bli krevende hadde jeg gjort skikkelig sjøklart. Slingringen i hekksjøen fra seilbåten ble allikevel så ekstrem at jeg lurte på hvordan det kom til å gå. Jeg hadde glemt at jeg hadde ei parafinlampe stående uten slingreduk, men det gikk heldigvis bra med den også Og som Luvrvetass har observert, det meste blir "a walk in the park" i forhold til denne turen! Man kan gjøre mye for å forberede seg, men til syvende og sist er det kun ren og skjær dyktighet som gjør at man berger seg i situasjonene man ser i denne tråden. Lykke til videre med båtsommeren folkes Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
is_620 Svart 18.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2017 ønsker rapport etter at komodo har tatt et dypdykk inn i menyene på Lowrancen sin og plassert cursor i nedre tredel av skjermen, valgt heading opp og f.eks satt slepestreken på med rød eller blå farge. Er mest opptatt av metoder og ev sjelesorg og metoder for bearbeiding av påkjenningene dette kan medføre en stakkar Dersom innlegget er skivebom, beklager jeg så mye. Link to post
Brigg Svart 18.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2017 Oppegående båtfolk har nord opp på plotteren. Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Skipper Worse Svart 18.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2017 Jeg er veldig skeptisk til at man legger ut på turer som dette uten at det gjennomdrøftes på forumet først, slik at man kan være forberedt på de utfordringer man får underveis. Og ikke minst at man legger fra land uten å ha baatplassen.no live med seg. Da er man jo helt på egen hånd og uten nødvendig direkte input underveis. Noen burde vedta noe nytt i sjøveisreglene for å få slike seilaser som dette under bedre kontroll. Veldig kjekk båt, forresten. Har alltid vært en av mine favoritter. I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
dieselfan Svart 18.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2017 Baluba er jo oppvokst på Hvaler så det var hardt for henne når jeg leste høyt for henne i går kveld.. har hatt en stri jobb med lommetørklet siden..... Selv etter slike knallsterke opplevelser som du opplever og deler her Kommodo får jeg henne ikke til å gjemme hjemlengselen Link to post
Komodo Svart 18.Juni.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2017 Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
StorStas Svart 19.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2017 Fantastisk historie Denne beretningen viser helt tydelig hvor tøft det kan være på sjøen for både folk og fisk, og enda tydeligere helt seriøst at også kortere turer kan gi godt lesestoff på BP! Flott at du kom deg helskinna gjennom dette Komodo, inkl. de-briefingen på Sand. Og riktig god sommer! Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn