Jump to content

Edit History

sap_2000

sap_2000

3 hours ago, VannTro said:

Idioter finnes i alle leire.

Jeg ligger ofte sammen med en selvoppnevnt "vannskuter-hater", men denne helgen bemerket han at det var hyttebåtene som sto for støy og bølger.

Samme observasjonene her også.

De som plager/ irriterer meg mest her i området er som nevnt over i 9x% av tilfellene hyttebåter og DC'er som ploger sikk sakk mellom båtene i 15-30 knop gjennom trafikkerte sund og uthavner. Noen så nærme så hekkbølgen smeller i skutesiden og med førere som er helt tomme i blikket.  Jeg tror ikke de tenker en tanke på bølgene de lager eller fartsgrensene de bryter.  

Samme med noen få seilere som på død og liv må krysse ut noen av landets mest trafikkerte sund en fredags ettermiddag i juni/ august.  Blir omtrent som å konstant krysse alle feltene på E6/18 ut av Oslo i rushen en fredags ettermiddag.  Ikke nødvendigvis ulovlig, men fy f... så mye ugang det lager for alle andre på samme vei/ sund. 

Jo, jeg ser en og annen scooterfører som tar seg noen friheter, men mitt inntrykk er at dette har bedret seg betraktlig etter "frislippet".  

Har ved et par anledninger tatt en prat med scotterførere som ikke holdt seg i skinnet, nå sist en som kom inn mot bensinbrygga mellom 2 lange flytebrygger der jeg har båtplass i 10-12 knop.  

Spør om de er glade for lempingen på regelverket som gjør at de lovlig kan ferdes rundt som andre båter.  Svaret er som regel at det er flotte greier og var på høy tid.

..så spør jeg de om de synes det er spesielt lurt å kjøre som en komplett idiot med tanke på alle vannscooterhaterene med mobilkameraer rundt omkring som bare venter på en anledning til å dokumentere scooter-bøller i akson og sende til avisa. 

Virker som det går opp et lys for de fleste...

Ut i fra egne observasjoner er det ikke scoooterene som lager mest ugang denne sommeren. Problemet er som alltid føreren og ikke farkosten. 

Synes godt det kunne smelt skikkelig for de som kjører som idioter og forulemper andre. Ikke tilsnakk og et par lapper i bot, men noe som svir skikkelig. 

Tipper langt flere hadde begrenset seg da. Ser ikke mange som kjører i 150 i 50-sona. Tror noe av årsaken til det er at folk vet det er rett i buret om man blir tatt. 

sap_2000

sap_2000

3 hours ago, VannTro said:

Idioter finnes i alle leire.

Jeg ligger ofte sammen med en selvoppnevnt "vannskuter-hater", men denne helgen bemerket han at det var hyttebåtene som sto for støy og bølger.

Samme observasjonene her også.

De som plager/ irriterer meg mest her i området er som nevnt over i 9x% av tilfellene hyttebåter og DC'ersom ploger sikk sakk i 15-30 knop gjennom trafikkerte sund og uthavner. Noen så nærme så hekkbølgen smeller i skutesiden og med førere som er helt tomme i blikket.  Jeg tror ikke de tenker en tanke på bølgene de lager eller fartsgrensene de bryter.  

Samme med noen få seilere som på død og liv må krysse ut noen av landets mest trafikkerte sund en fredags ettermiddag.  Blir omtrent som å konstant krysse alle feltene på E6/18 ut av Oslo i rushen en fredags ettermiddag.  Ikke nødvendigvis ulovlig, men fy f... så mye ugang det lager for alle andre på samme vei/ sund. 

Jo, jeg ser en og annen scooterfører som tar seg noen friheter, men mitt inntrykk er at dette har bedret seg betraktlig etter "frislippet".  

Har ved et par anledninger tatt en prat med scotterførere som ikke holdt seg i skinnet, nå sist en som kom inn mot bensinbrygga mellom 2 lange flytebrygger der jeg har båtplass i 10-12 knop.  

Spør om de er glade for lempingen på regelverket som gjør at de lovlig kan ferdes rundt som andre båter.  Svaret er som regel at det er flotte greier og var på høy tid.

..så spør jeg de om de synes det er spesielt lurt å kjøre som en komplett idiot med tanke på alle vannscooterhaterene med mobilkameraer rundt omkring som bare venter på en anledning til å dokumentere scooter-bøller i akson og sende til avisa. 

Virler som det går opp et lys for de fleste...

ut i fra egne observasjoner er det ikke scoooterene som lager mest ugang denne sommeren. Problemet er som alltid føreren og ikke farkosten. 

Synes godt det kunne smelt skikkelig for de som kjører som idioter og forulemper andre. Ikke tilsnakk og et par lapper i bot, men noe som svir skikkelig. 

Tor da langt flere hadde begrenset seg. Ser ikke mange som kjører i 150 i 50-sona. Tror noe av årsaken til det er at folk vet det er rett i buret om man blir tatt. 

• Create New...